A Caterham 2014-ben mutatta be a Seven 485-ös szériát, amit hiába keresünk a cég belföldi, azaz brit weboldalán: hazai piacán ugyanis eltérő modelleket forgalmaz a manufaktúra, mint az exportpiacokon.
Ennek alighanem köze van ahhoz, hogy a brexitet követően eltérő emissziós normák vonatkoznak az egyes piacokra – a lényeg, hogy ez a bizonyos Seven 485 a maga 228 lóerős, kétliteres szívómotorjával, 4,1 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásával, 224 km/óra végsebességével a kontinentális kínálat abszolút csúcsát testesíti meg.
A név egyébként a teljesítmény/tömeg arányra utal, ami jelen esetben 485 LE/tonna, hiszen az autó menetkész tömege 560 kg…
A legerősebb EU6-os emissziós besorolású modell gyártása azonban hamarosan véget ér, így a Caterham búcsúszériát épít. Ez kétféle verzióban készül: hatvan darabot gyártanak a 485 Final Edition (485 FE) modellből, ami normál és extra nagy karosszériával is elérhető.
485 Final Edition | 485 CSR Final Edition | ||
Hosszúság | mm | 3180 | 3360 |
Szélesség | mm | 1470 | 1700 |
Magasság | mm | 1090 | 1115 |
Menetkész tömeg | kg | 560 | 605 |
A 25 példányban gyártandó 485 CSR FE ezzel szemben csak a nagyobbik vázszerkezettel rendelhető, de nem ez a legfontosabb különbség. A CSR ugyanis a Seven feljavított futóművű verziója, amely hátul is független felfüggesztést, valamint 13 helyett 15 colos kerekeket alkalmaz, elöl pedig a rugóstagok nem szabadon láthatóan, hanem a karosszérián belül, ferdén helyezkednek el.
A CSR modell emellett gazdagabban felszerelt (szénszálas ülés, aerodinamikai elemek) és drágább is.
A Final Edition széria egyébként fekete Alcantara / bőr üléseket, kárpitozott belső teret, szénszálas műszerfalat, és azon sorszámozott plakettet, valamint fekete emblémákat kap, a rendelhető opciók sora végtelen.
A nyolcvanöt európai búcsúmodellen kívül további tíz darab Seven 480 FE készül, kizárólag a japán piacra. A 480 azt a névadási logikát követve lett 480, hogy az EU-s autók típusszáma mindig 5-re, az angol piacra gyártottaké pedig 0-ra végződik. A vicc persze, hogy Seven 480 amúgy nem is létezik, de ez csak értékesebbé teszi a búcsúszériát.