A dél-kínai Kuangdong tartományban található Sencsenben április 30-ig 362 töltőállomást építettek az elektromos járművek zökkenőmentes és gyors töltése érdekében, ami a helyi fejlesztési és reformbizottság szerint már meghaladja a hagyományos benzinkutak számát.
A villámtöltők (szupertöltők) számának növekedése jelentősen növelte az elektromos autók töltési hatékonyságát. Helyi statisztikák azt mutatják, hogy az első negyedévben Sencsenben az elektromos járművek töltése elérte a 670 millió kilowattórát, ami 10,9 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
Egy átlagos EV esetében a teljes feltöltés normál töltőoszlop használatával általában 7-8 órát vesz igénybe, gyors töltőoszlop használatával 1-2 órát, míg a szupertöltő használatával mindössze 10 perc, vagy még kevesebb idő, amíg az akkumulátor eléri a 80 százalékot. Ez lehetővé teszi, hogy akár egy kávészünet alatt megfelelően feltöltsön az autók akkumulátora.
2023. június 29-én Shenzhen bemutatta az első teljesen folyadékhűtéses szupertöltő állomását, és hivatalosan is elindította a „szupertöltők városa” kezdeményezést.
A városvezetés terve szerint Sencsen célja, hogy 2024 végére globálisan is élvonalbeli infrastruktúrát és sokoldalú szolgáltatási rendszert hozzon létre a szupertöltő-létesítmények számára.
2023 végére a városban az EV-k száma meghaladta a 970 000-et.
Sokáig Kína pörgette a globális benzinkeresletet, a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) előrejelzése szerint azonban az idén ott talál gazdára a világon összesen eladott villanyautójának több mint fele. A csökkenő áraknak és az emiatt növekvő igényeknek köszönhetően az IEA szerint az idén eladott autók 45 százaléka EV lesz Kínában, 25 százaléka Európában és több mint 11 százaléka az Egyesült Államokban.