Miközben az év első három hónapjában 32 ezer autót helyeztek forgalomba, ami 7 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában, a kötelező biztosítások átlagdíja – ötszázalékos emelés után – 59 ezer forintra drágult, írja a Netrisk.hu.

A biztosítási portál közleménye szerint a dízelmotoros autóknál közel 77 ezer forint a kötelező átlagdíja, ami éves szinten 9 százalékos emelkedést jelent. Az új hibridekre átlagosan 61 ezer, az elektromos autókra pedig 62 ezer forintért kötöttek biztosítást az autósok – előbbi 11, utóbbi 16 százalékos drágulásnak felel meg az egy évvel korábbi átlagárakhoz képest. Majdnem 50 ezer forinttal a benzinmotoros autóké a legalacsonyabb átlagdíj, ami 4 százalékkal több, mint egy éve.

Az új autók piacán is nyomot hagyott a tavalyi bizonytalan környezet. A lakosság és a cégek is részben a magas infláció és a reálbérek csökkenése miatt lemondtak az újautó-vásárlásokról vagy elhalasztották azokat. Az idén látható valami élénkülés, ám az új autók piaca még elmarad a járvány előtti szinttől

– magyarázta Besnyő Márton, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója.

Kedvezően hat a biztosítási díjak alakulására, hogy lelassult az új autók drágulása, de ez is csak egy tényező a sok közül. „Idén márciusban a hivatalos adatok szerint az új személyautóknál csak 2,5 százalékos volt az éves áremelkedés, miközben egy évvel ezelőtt közel 21 százalékos volt a drágulás” – jegyezte meg.