Fennállásának harmadik hajtáslánc-forradalmára készül a Porsche 911. Kezdetben (1964-től) voltak a léghűtéses szívómotorok, aztán 1975-ben megjelent a turbómotor mint alternatíva. 1998-tól jöttek a vízhűtéses erőforrások, 2016 óta minden 911-es turbómotoros, nem csak a 911 Turbo, most pedig jön az első hibrid 911-es.
Nem váratlan persze a fejlemény, egyrészt, mert már márciusban beharangozta a modell érkezését a Porsche, másrészt, mert a márkának egyre komolyabb tapasztalata van a villamosított hajtásláncok terén.
Ezzel együtt újdonságra számítunk, mert az eddig alkalmazott plug-in hibrid rendszerek túlságosan nehézzé tennék az autót, ami egy Cayenne vagy Panamera esetében bocsánatos, de a 911-es nem engedheti meg magának, hogy elhízzon.
A Porsche 911 egyes feltételezések szerint 48 V-os hibrid technológiát alkalmazhat, amelyet azonban teljesítményre, nem takarékosságra hangolnak – erre utal az, hogy a gyártó Performance Hybrid néven emlegeti a május 28-án debütáló fejlesztést.
Szintén meg nem erősített, de logikusan hangzó elképzelés, hogy az elektromos komponens az első kerekeket fogja hajtani, míg a belső égésű motor – kiviteltől függően – a hátsó vagy mindkét tengelyre juttatja nyomatékát.
Ezt tűnik megerősíteni az az eredmény, amit a Nürburgringen elért a fejlesztési prototípus. Az ötmillió kilométeres tesztprogram egyik utolsó elemeként a Nordschleifére is felküldték a hibrid 911-est, ahol 7 perc 16,934 másodperc alatt tett meg egy kört. Ez „8,7 másodperccel jobb idő, mint amire az előző generációs modell azonos verziója képes volt” – fogalmazott a gyári közlemény.
Azt pedig tudjuk, hogy a jelenlegi 992-es generációs modell kínálatának közepét megtestesítő, 450 lóerős Carrera S volt az, ami annak idején 7 perc 25 másodperc alatt tette meg az etalonnak számító kört – tegyük hozzá, 2010-ben még egy 911 GT3 kaliberű csúcsmodellre volt szükség ahhoz, hogy ilyen időt fusson.
A villamosított újonc széria utcai abroncsokon, valamint extraként szabadon megrendelhető, fix hátsó szárnnyal vágott neki a húsz kilométeres körnek. „Jobban tapad, sokkal erősebb lett az új 911, a nagy teljesítményű hibrid közvetlen gázreakciója hatalmas előny a versenypályán” – kommentálta a tapasztaltakat Jörg Bergmeister márkanagykövet és tesztpilóta.