Világszerte falakba ütközik az elektromosautó-gyártás, a megtorpanó kereslet miatt egymás után veszítenek lendületükből a gyártók. A napokban beszámoltunk a Rimac és a Ford kálváriájáról, most pedig a Mercedes-Benz is visszább kapcsolt egy-két fokozattal.

Amint az Automotive News Europe írja, a Mercedes visszatáncolt a vadonatúj MB.EA platform fejlesztésétől, és helyette a jelenlegi EVA2 elektromos padlólemezt fogja alkalmazni, hosszú távon tökéletesítgetve. Az EQE / EQS modellek jövőre esedékes modellfrissítése során például már 800 V-os kiépítésben adaptálják az architektúrát.

Az MB.EA 2028-ban mutatkozott volna be, mint a leendő E-osztály és S-osztály vadonatúj alapja, ennek azonban a jelenlegi helyzetben nincs létjogosultsága.

A cég már februárban bejelentette, hogy az eredeti tervekkel ellentétben 2030-nál tovább a kínálatban maradnak a Mercedes belső égésű motorral hajtott modelljei, mert a piaci kereslet nem indokolja a 100 százalékos elektromos átállást.

A jelenlegi viszonyokat figyelembe véve jelentősen szerényebb prognózist vázolt a cég: 2030-ra az összeladások 50 százalékát fogják csak kitenni a hálózatról tölthető (plug-in hibrid és tisztán elektromos) járművek.

A piac általános visszatáncolása mögött egyrészt a kínai gyártók térnyerése áll, másrészt pedig az, hogy Európa-szerte kifutottak az állami támogatások, amelyekkel kezdeti lendületet kívántak adni a villanyautózásnak – a lendület meg is jött, azonban a piac telítettsége még nem érte el azt a kritikus tömeget, ahonnan saját erejéből fejlődhetne tovább.