Minden régióban erős pénzügyi évet zárt a Mazda: az előző, március 31-én zárult 12 hónapos időszakban globálisan 1,241 millió járművet értékesített, ami 12 százalékkal múlja felül az előző évi eredményt.
A japán gyártó így 4827,7 milliárd jen, átszámítva 11 845 milliárd forint nettó árbevételt könyvelhetett el, ami 26 százalékos növekedést jelent. Az egész éves üzemi eredmény esetében 76 százalékos növekedést sikerült elérni a Mazdának, ami így 250,5 milliárd jen, vagyis 613 milliárd forint, míg a profitja 45 százalékkal több a tavalyinál, ami a számok nyelvén 207,7 milliárd jen, azaz több 500 milliárd forint.
Továbbira is Észak-Amerika a Mazda legnagyobb piaca, ahol ez idő alatt 514 ezer autót adtak el. Az előző évi adatokat így 26 százalékkal szárnyalták túl, ami a CX-70 és a CX-90 helyi bevezetése mellett a CX-50 állandó sikerének köszönhetően.
Hazai piacukon 160 ezer járművet értékesítettek a japánok, ami viszont 3 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, míg a legnagyobb ázsiai piacukon, Kínában 15 százalékkal, 97 ezerre nőtt az eladott modellek száma.
Európában 180 ezer új Mazdát adtak el, amivel 13 százalékkal jobb eredményt értek el, az új Mazda2 Hybrid bevezetése és az év későbbi szakaszában érkező CX-80 révén ráadásul további növekedésre számítanak. A Mazda kilátásai szerint a 2025 márciusában záruló pénzügyi évre minden régióban pozitívak, így Európában is, ahol várhatóan 183 ezer autót értékesítenek majd. A globális eladások elérhetik az 1,4 millió darabot is.