Még januárban írtunk róla, hogy a BYD felpörgette a terjeszkedést, aminek jól látható jele egy óriási, új óceánjáró teherhajó. Az Explorer No.1 névre keresztelt monstrum jelentősen kibővíti majd a márka szállítási kapacitásait, a 199.9 méter hosszú, 38 méter széles és összesen 7000 jármű szállítására alkalmas.
A következő két évben további hét hasonló hajó érkezik majd a BYD flottájába, hogy ellássa – többek között – Európát elektromos autókkal. A bökkenő csak az, hogy nem úgy tűnik, hogy Európának annyira kellenének a BYD modelljei. Szegeden pedig közben épül a gyár…
A 29 éve alapított BYD a második legnagyobb kínai autógyártó, de Európába egyelőre beletörik a bicskája. Németországban 2024 áprilisában például mindössze 183 darab autót tudtak forgalomba helyezni, márciusban 160-at, az idei év első négy hónapjában pedig 576 darabot – olvasható a Német Szövetségi Közlekedési Hatóság jelentésében. Holott a cikk elején említett Explorer No.1 háromezer BYD modellel a fedélzetén futott be február végén a bremerhaveni kikötőbe…
A szintén kínai tulajdonú és villanyautóban utazó Polestar eredménye 837 darab négy hónap alatt, a Lynk &Co 27 autóig jutott, az Aiways neve mellett 3 db új autó szerepel a forgalomba helyezési statisztikában. Az MG benzines és villamosított autókkal közösen jutott 5746 regisztrációig négy hónap alatt Németországban.
Az alábbi cikkünkből pedig az is kiderül, hogy Európa-szerte gondban vannak:
A BYD-nek egyébként globális szinten vannak problémái: 47 százalékkal csökkentek eladásik az év első három hónapjában, a tavalyi év utolsó negyedévéhez képest. Ez főként a kínai piacon tomboló árháborúnak a köszönhető. A kínai gyártó kicsivel több mint 300 ezer elektromos autót 2024 első három hónapjában, míg 2023 utolsó negyedévében több mint 500 ezret.
Ha pedig kíváncsi vagy, milyen az új BYD, alábbi tesztünkből kiderül: