Hollandiában van egy úgynevezett „spitsstrook” elnevezésű szabály, amely lehetővé teszi, hogy csúcsforgalomban az autósok, motorosok legálisan használhassák a leállósávot, ha ezzel gyorsítják a forgalom tempóját. A dolog logikus, és ha ésszel használják a közlekedők, akkor valóban hasznos.

Hasonló dolgot vezetnek be hamarosan Spanyolországban is, nemsokára megnyitják a leállósávot a motorosok előtt (az autósok előtt nem) – írja a hegylakok.hu.

Hosszú évek óta lobbiznak már ezért a spanyol motorosok, és a bejelentés alapján jövőre már a leállósávot is teljes értékű sávként használhatják majd a két keréken közlekedők (nem, a bringások továbbra sem hajthatnak fel az autópályára). A döntést a spanyol vezetés már elfogadta, de a törvény szövegezése még hónapokig eltarthat, ezért várják meg 2025-öt a bevezetésével.

A törvényben kiemelik, hogy legfeljebb 30 km/órás sebességgel lehet majd közlekedni a motorosoknak a leállósávon, elsőbbséget kell adniuk az ott érkező mentőknek, rendőröknek stb., és az autópályákon kívül minden olyan útra érvényes lesz, ahol valamilyen elkülönített sáv van az út jobb szélén.

Hogy milyen pozitív hatásai vannak a kocsiból motorra ülőknek a forgalomra, azt a magyar rendőrség mérései bizonyítják:

Egy-egy autó átlagosan 5-7 métert foglal el az úton, miközben a dugóban áll vagy araszol. Amennyiben sikerülne ezer sofőrt rábírni, hogy autó helyett motorral közlekedjen, két nagykörútnyi dugótól szabadulna meg Budapest. Mindeközben tisztulna a levegő és könnyebb lenne a parkolás

– szögezte le Óberling József ezredes, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályvezetője egy korábbi nyilatkozatában.