Az eredeti Fiat 500 nem teljesíti az EU új kiberbiztonsági előírásait, így idén nyártól kezdve nem forgalmazható az unióban. Ez azonban nem aggasztotta a Fiatot, mert az utódmodell, az akkumulátoros elektromos 500e remek rajtott vett a piacon…

Aztán azonban az eladások visszaestek, az év első négy hónapjában csaknem 30 százalékkal lankadt az érdeklődés a villamos ötszázas iránt. Emiatt máris visszább kellett venni a termelést a Fiat mirafiori üzemében, ami nemcsak a szakszervezet rosszallását vívta ki, hanem az olasz kormányét is: a Fiat anyavállalata, a Stellantis eleve magára haragította Rómát az Alfa Romeo Milano Junior  bevezetésével, majd a Fiat Topolino miatt is konfliktusba kerültek.

Ezért most az a nagy terv, hogy az eredeti elképzelésekkel ellentétben mégiscsak készítenek benzinmotoros verziót az új generációs 500-asból, mert azt olcsóbban el lehet majd adni.

Meg nem nevezett belső forrásokra hivatkozva az Automotive News Europe arról írt, hogy a Fiat ajánlatot kért beszállítóitól arra az eshetőségre, ha a mirafiori üzemben 200 ezer darabra emelnék a jelenlegi 77 ezer darabos termelést.

Úgy tudni, a Fiat Pandából már ismerős egyliteres mild hibrid hajtásláncot szerelnék be a Fiat 500e-be, a szükséges módosítások és újratervezés miatt azonban  legkorábban másfél-két év múlva kezdődhetne meg a sorsmentő modell gyártása.