Európából, Európának: ezzel a szlogennel harangozta be alacsony árfekvésű, belépőkategóriás villanyautóját a Volkswagen. Fontos a származási hely hangsúlyozása, mert ezzel megúszhatják a kínai importokra vonatkozó esetleges korlátozásokat.
Az autóról egyelőre semmit nem lehet tudni, ami nem meglepő, hiszen bemutatkozása csak 2027 körül várható. Addig sem ül azonban ölbe tett kézzel a konszern: már 2025 végén megérkeznek 25 ezer eurós villanyautóik: két kompakt személyautó (Volkswagen, Cupra) és két apró SUV (Škoda, VW). Ezek mind ugyanott fognak készülni, a Volkswagen spanyolországi üzemében.
Jelenleg a Dacia Spring az egyetlen olyan elektromos személyautó az európai piacon, amely olcsónak mondható. Hamarosan forgalomba kerül a Citroën ë-C3, aztán valamikor a későbbiekben a Hyundai is felszáll erre a vonatra.
A Volkswagen nem először készül mini villanyautót gyártani. 2013-tól forgalmazták az Up! elektromos verzióját, amely a 2019-es modellváltás után vált komolyan vehető autóvá, amelyet egyébként Seat Mii Electric és Škoda Citigo-e iV néven is forgalmaztak. A 60 kW-os villanymotorhoz ekkor a 18,7 helyett 36,8 kWh kapacitású akkut társítottak, a hatótávolság 160-ról 260 kilométerre nőtt. A legutolsó nekifutás indulóára 22 ezer euró körül mozgott.