Nemrég arról írtunk, hogy a BYD után egy másik kínai autógyártó is úgy döntött, Magyarországon vetné meg a lábát: a Great Wall Motors lehetséges, hogy Pécs mellett nyit gyártóüzemet. Erre most itt a friss hír, hogy a Great Wall augusztus végén bezárja müncheni központját, és elbocsátja mind a száz ottani alkalmazottat.
A társaság állítólag teljesen leállítja az európai terjeszkedést, de nem vonul ki teljesen a kontinensről – írja a Manager Magazin német lap, bennfentes információkra hivatkozva.
A GWM május 28-án, kedden értesítette az alkalmazottakat és üzleti partnereket a müncheni központ bezárásáról és az elbocsátásokról. A döntés hátterében a cég stratégiájának átalakítása és költségcsökkentési szempontok állhatnak, na meg az, hogy nem igazán fogynak a kínai autók Európában, főleg a GWM és a BYD autói.
Bár a müncheni központ bezárása komoly lépés, ez nem jelenti azt, hogy a Great Wall teljesen kivonulna Európából. A cég továbbra is kiszolgálja a meglévő piacokat, de az európai üzletágat Kínából fogják irányítani. A korábban tervezett új piacokra való terjeszkedés azonban egyelőre lekerült a napirendről. A Great Wall jelenleg az Egyesült Királyságban, Írországban, Svédországban és Izraelben forgalmaz elektromos járműveket és plug-in hibrideket, és bár tervezték az osztrák és svájci piacra való belépést, ezeket a terveket most felfüggesztették.
A Great Wall és az Emil Frey csoport közötti együttműködés Németországban folytatódik. Az Emil Frey csoport feladata lesz a járművek behozatala és a kereskedői hálózat irányítása. Ezzel a változással az Emil Freynek közvetlenül a baodingi vezetőséggel kell majd kommunikálnia a müncheni kapcsolattartók helyett. Ez az új felállás biztosítja a Great Wall jelenlétének folytonosságát az európai piacon, bár a működés módja jelentősen átalakul.