Párizsban tartotta középkategóriás elektromos szabadidőjárművének premierjét a Cadillac, ezzel is jelezve, hogy elektromosportfóliójával szeretne visszatérni Európába.
Az első lépés megtételére a Lyriq, az Escalade IQ és a Celestiq után, de még a Vistiq előtt befutó felső-középkategóriás modellt: a 482 centiméteres Optiq szabadidőjárművet találta a legalkalmasabbnak az idén 122 éves autógyártó.
Ezeket mind összeköti az Ultium padlólemez, amelyet itt a Lyriqhez képest 15 centiméterrel megkurtítottak – a 2954 mm-es tengelytáv persze minden, csak nem rövid. Kell persze a hely a 85 kWh kapacitású akkumulátornak, amely a két villanymotort ellátja energiával. A becsült rendszerteljesítmény 224 kW, azaz 305 lóerő, a kombinált forgatónyomatéki csúcs 480 Nm.
A regeneratív fékrendszer ereje a kormányra szerelt fülekkel szabályozható, legerősebb fokozatában egyetlen pedállal vezethető az autó. Az Optiq prognosztizált hatótávolsága pontosan megegyezik a Lyriq és a Celestiq vonatkozó értékével: 483 kilométerrel számol a Cadillac.
Pusztán ezek alapján persze a Cadillac Optiq akár pont olyan is lehetne, mint bármelyik modern villanyautó. Kívülről nem is nyújt különösebbet, talán a karosszéria éleire kihúzott, keskeny lámpatestek meg a hátsó tetőoszlopok közötti üvegfelület mintázata ad egyedi karaktert a nagy SUV-nak. A hátsó szélvédő fölött és alatt egyaránt található egy légterelő elem, a felsőt hosszában beillesztett harmadik féklámpa tagolja.
Az utastérben már könnyebb megérteni, miért gondolja úgy a Cadillac, hogy volna keresnivalója az európai piacon. A padlókonzolt, az ajtókat és a műszerfalat szövetkárpit borítja, méghozzá 100%-ban újrahasznosított anyagokból készült szövetkárpit.
A fabetétek pedig fele részben újságpapírból és az amerikai tulipánfából (Liriodendron tulipifera) készülnek – ezért hívják azt úgy, hogy PaperWood. Az ezeket díszítő párhuzamos, vékony vonalak tematikája számtalan részleten köszön vissza (nem utolsósorban a diffúzoron is ezt láthatjuk), a vezető előtt hatalmas, 33 colos képátlójú, 9K felbontású képernyő húzódik.
Az infotainmentrendszert Google-integráció teszi sokoldalúvá és bővíthető tudásúvá, a zenei élményről alapáron kínált, 19 hangszórós AKG hifi gondoskodik, Dolby Atmos hangzással. Amerikában három évre ingyenes Super Cruise önvezető funkció is jár az autóhoz, ezzel a leendő európai vevők inkább ne számoljanak.
Az itteni bevezetés részletei még nem ismertek, de várhatóan még az év vége előtt elérhető lesz az autó Európában.
Alább egy ötperces videóban ismerkedhetsz az új elektromos Cadillac-kel.