A Tomori Pál híd a Duna magyarországi főágán a 20. híd, és jövőhét csütörtökön nyílik meg a közlekedés számára. Az új Duna-hídnak köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő durván egy óráról 15 percre csökken.

Ez a két opció volt eddig Kalocsa és Paks között.
Az új híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat fejlesztésének összértéke nettó 92 milliárd forint. A kivitelező az új híd alépítményei (beleértve az alapozást is) és felszerkezetei készítése során:
- közel 28 ezer köbméter betont épített be,
- az összeszerelt acélszerkezet súlya meghaladja az 5 ezer tonnát,
- 418 kilométer hosszúságban szereltek be feszítő kábeleket,
- a folyószabályozási műtárgyakba és pillérvédelembe 82 300 tonna vízépítési kő került.
Az új Duna-híd 946 méter hosszú, a kivitelezésén mintegy 900 ember dolgozott.
Május elején esett át a híd a próbaterhelésen: