A napokban bemutatott Lancia Ypsilon Rally 4 HF versenyautóba benzinmotort szerelt a gyártó. Ez nem volna meglepő, csakhogy egészen eddig a pillanatig nem tudtuk – igaz, az előzmények fényében sejtettük –, hogy az Ypsilon belső égésű motorral is létezik.

Kis benzinmotorral is kapható lesz az új olasz szépség 1

Nos, létezik, méghozzá hibridként – ugyanazzal a hajtáslánccal, amit az összes többi Stellantis-márka hasonló méretű modelljébe is bereszeltek.

Az Ypsilon persze nem pont ugyanolyan, mint az összes többi rokonmodell. Javítottak a platform hangszigetelésén, speciális tömítéseket kaptak az ajtók, így azok becsukását masszív hang kíséri, a kilincseket is átdolgozták. A nyomtávot 24 mm-rel növelték, a kormányművet áthangolták, és a futómű beállításait is feszesebbre – de a gyár ígérete szerint nem keményre – hangolták.

Kis benzinmotorral is kapható lesz az új olasz szépség 28

Ehhez képest kisebb fajta csalódás, hogy az 1,2 literes, háromhengeres erőforráshoz nem nyúltak hozzá, sőt: a gyengébbik, 100 lóerős kivitelében építik be az autóba. A végsebesség 190 km/óra, álló helyzetből 9,3 mp alatt gyorsul 100 km/órára a kocsi, a CO2-kibocsátás kedvező 103-104 g/km körül alakul. Az átlagfogyasztás szabványos értéke 4,6 liter/100 km.

Kis benzinmotorral is kapható lesz az új olasz szépség 29

A hibrid variáns külső méretei (408 x 176 x 144 cm) megegyeznek az elektromos modellével, a tömege 300 kilóval csekélyebb (1282 vs 1584 kg), a csomagtartó pedig 309 helyett 352 literes.