Nem egészen egy hónap van hátra a Pikes Peak-i nemzetközi hegyi felfutóversenyig. Az idén 102. alkalommal megrendezett, extrém futamra négy autót küld a Hyundai: kettő a kötelező biztonsági tartozékoktól (kagylóülés, hatpontos övek, Hans-rendszer, bukókeret és tűzoltó berendezés) eltekintve teljesen szériakivitelű lesz, kettőt viszont speciálisan átalakítottak.
A töltőrendszer és a hajtáslánc hardveresen változatlan maradt, csupán a hátsó motor vezérlésébe nyúltak bele, 27 extra kilowattot (37 LE) csalogatva elő belőle. A rendszerteljesítmény 687 lóerőre nőtt, amiben az a szép, hogy az Ioniq 5 N azt a bizonyos 650 lóerőt csak néhány másodpercig tudja tartani, névleges csúcsteljesítménye „csupán” 609 lóerő – nagy kérdés, hogy vajon a 10 perc körülire saccolható menetidő teljes tartamában rendelkezésre áll-e a 687 lóerő a versenyautónál, hiszen itt sem a hosszú élettartam, sem az energiafogyasztás nem szempont.
Az Ioniq 5 N lengéscsillapítói eleve két irányban állítható darabok; ezeket most három paraméterében szabályozható egységekre cserélik. A keréktárcsák kovácsolt könnyűfém versenyfelnik, amelyekre Yokohama ADVAN 005 slick abroncsokat húznak. A fékek szintén versenyspecifikációjú darabok, elöl hat-, hátul négydugattyús nyergekkel.
A leglátványosabb különbség persze az eN1 márkakupa-versenyautó karosszériájára szerelt, rendkívül nagy leszorítóerőt ébresztő aerodinamikai csomag.
A Hyundai a pilóták dolgában sem bízta a véletlenre a reménybeli (kategória)győzelmet: az egyik Time Attack versenyautót Robin Shute négyszeres abszolút győztes, a ‘King of the Mountain’ cím jelenlegi birtokosa vezeti, a másikat pedig a Hyundai Motorsport WRC világbajnok pilótája, Dani Sordo.
A versenyautó bemutatásával egy időben egyébként bejelentették, hogy ismét együttműködésre lép a Hyundai N és a Gran Turismo konzoljáték. Ez feltétlenül jó hír: legutóbb 2015-ben kollaboráltak, abból született meg a Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo.