A korábbi előzetesekből a legtöbb fontos sarokszám már kiderült. A márka igényei szerint módosított STLA Large platformra épülő modell legnagyobb kombinált rendszerteljesítménye 440 kW, azaz 600 lóerő, a maximális forgatónyomaték 800 Nm.
A legnagyobb hatótávolság 480 kilométer – ez azonban az USA-ban érvényes szabványok szerint mért érték, az európai specifikáció számai eltérőek lehetnek. A 0-60 mérföld/órás, azaz 0-96 km/órás gyorsulást 3,4 másodperc alatt tudja le a két villanymotoros behemót.
A tisztán elektromos összkerékhajtást öt üzemmódban (automatikus, sport, takarékos, hó, és homok) kapcsolható Selec-Terrain rendszer vezérli. Az első tengely villanymotorja leválasztható, így részterhelésen csak hátul hajt a rendszer.
A 400V-os akkumulátor maximális kapacitása 100 kWh, és ha 20%-ra merül, egyenáramú gyorstöltéssel akár 23 perc alatt 80 százalékra hozható vissza a töltöttségi szint.
Az új platform merevebb, zaj- és rezgéscsillapítása jobb, mint a korábbi generációs modelleké, így az új Wagoneer S csendes, finom járású szerkezetnek ígérkezik. Ebben a 0,29-as Cw-érték is szerepet játszik: a karosszéria áramvonalas kialakításában a fenéklemez burkolása, a kerekeknél elhelyezett légterelő idomok, a konzolra szerelt, a meredeken eső tető fölé emelkedő hátsó szárny és számos egyéb aerodinamikai megoldás is szerepet játszik.
És persze nagyon fényesnek is: világít a hetes osztású rács az orron, méghozzá a vezető közeledtére magától kapcsol fel, az utastérben fénycsíkok és 64 színű hangulatvilágítás vár, és persze ott a nyitható panoráma napfénytető, ami még jobb térérzetet biztosít.
Három nagy kijelzőt kínál a Wagoneer S: a vezető előtti és a központi 12,3 colos, az utasoldali kisebb, 10,25 colos, viszont innen is vezérelhető a Uconnect 5 infotainment rendszer – akár az utas is programozhatja a navigációs rendszert, vagy válogathat zenét.
A 2. szintű önvezető képességekkel felvértezett Wagoneer S több mint 170 biztonsági és vagyonvédelmi funkciót kínál, de a digitalizációnak más területen is hasznát vesszük: a navigációs úti cél megadásakor például a fedélzeti rendszer kirajzolja, meddig juthatunk el töltés nélkül.
Az utastérben sportos hangulatú részletek váltakoznak elegáns megoldásokkal, a kormány alul és felül egyaránt lapított, burkolata antimikrobiális kezelést kapott. Újrahasznosított anyagok és bőrmentes kárpitozás is került a kocsiba, a belső kilincs pedig egy nyomógomb, ami elektromosan oldja a reteszt.