Az autógyártóknak alkalmazkodniuk kell az iparág fejlődő igényeihez, és hosszú távú jövőképük megvalósításához innovatív és zöldtechnológiákat kell alkalmazniuk, ezalól manapság nem lehet kibújni, és ezek bizony kihívást jelentenek a gyártók számára.

A világ legtöbb autógyártója az elektromos járművek, az önvezető rendszerek, a fenntartható gyártási folyamatok felé fordul, hogy lépést tartson a változásokkal.

A Forbes nemrégiben a világ legnagyobb autógyártó vállalatait piaci részesedésük alapján rangsorolta (2024. május 20-i állapot szerint), és az üzleti magazin szerint ezek a gyártók a legfontosabb szereplői ma az autóipar jövőjének formálásában.

  Autógyártó Piaci részesedés (USD)  
1. Tesla 565,95 milliárd  
2. Toyota 298,14 milliárd  
3. BYD 87,54 milliárd  
4. Porsche 81,68 milliárd  
5. Mercedes-Benz 79,23 milliárd  
6. Ferrari 75,02 milliárd  
7. Volkswagen 72,29 milliárd  
8. Stellantis 68,74 milliárd  
9. BMW 66,40 milliárd  
10. Xiaomi 63,71 milliárd  

Fontos megjegyezni, hogy a piaci részesedés egy mutatószám, amely kifejezi, hogy az adott vállalat értékesítése mekkora részét teszi ki az iparágban történt összes tranzakciónak egy adott időszakban. Kiszámításához el kell osztani a vizsgált vállalat által értékesített termékek mennyiségét vagy értékét az adott iparágban értékesített összes termék mennyiségével vagy értékével.

Szóval az alábbi táblázat nem azon alapszik, hogy melyik gyártó adta el a legtöbb autót eddig 2024-ben, hiszen a Toyota 10,3 millió járművet értékesített, a Tesla ehhez képest csupán 433 371 darabot.