Az autógyártóknak alkalmazkodniuk kell az iparág fejlődő igényeihez, és hosszú távú jövőképük megvalósításához innovatív és zöldtechnológiákat kell alkalmazniuk, ezalól manapság nem lehet kibújni, és ezek bizony kihívást jelentenek a gyártók számára.
A világ legtöbb autógyártója az elektromos járművek, az önvezető rendszerek, a fenntartható gyártási folyamatok felé fordul, hogy lépést tartson a változásokkal.
A Forbes nemrégiben a világ legnagyobb autógyártó vállalatait piaci részesedésük alapján rangsorolta (2024. május 20-i állapot szerint), és az üzleti magazin szerint ezek a gyártók a legfontosabb szereplői ma az autóipar jövőjének formálásában.
Autógyártó | Piaci részesedés (USD) | ||
1. | Tesla | 565,95 milliárd | |
2. | Toyota | 298,14 milliárd | |
3. | BYD | 87,54 milliárd | |
4. | Porsche | 81,68 milliárd | |
5. | Mercedes-Benz | 79,23 milliárd | |
6. | Ferrari | 75,02 milliárd | |
7. | Volkswagen | 72,29 milliárd | |
8. | Stellantis | 68,74 milliárd | |
9. | BMW | 66,40 milliárd | |
10. | Xiaomi | 63,71 milliárd |
Fontos megjegyezni, hogy a piaci részesedés egy mutatószám, amely kifejezi, hogy az adott vállalat értékesítése mekkora részét teszi ki az iparágban történt összes tranzakciónak egy adott időszakban. Kiszámításához el kell osztani a vizsgált vállalat által értékesített termékek mennyiségét vagy értékét az adott iparágban értékesített összes termék mennyiségével vagy értékével.
Szóval az alábbi táblázat nem azon alapszik, hogy melyik gyártó adta el a legtöbb autót eddig 2024-ben, hiszen a Toyota 10,3 millió járművet értékesített, a Tesla ehhez képest csupán 433 371 darabot.