Új gyári kódszámmal (F40 helyett F70), 42 mm-rel hosszabb, 1 mm-rel szélesebb és 25 mm-rel magasabb karosszériával lép színre a BMW 1 negyedik kiadása. A tengelytáv azonban nem változott, ez pedig elárulja, hogy mégsem vadonatúj modellről van szó. Ugyanakkor a BMW sok mindenen és mélyrehatóan változtatott: átdolgozták a hajtásláncokat, a felfüggesztést, és persze a digitális tartalmakat.
Optikailag számos elem aktualizálja a most bemutatott ötajtóst. Elöl mélyre nyúló légbeömlő, felette pedig, az újrarajzolt dupla vesében ritkás rácsozat teremt fenyegető összképet. Az M135 vízszintes lamellái helyett az alapmodelleken, illetve az M csomagos kiviteleken függőleges és 45 fokban döntött lemezeket találunk. Az adaptív világítást csak felárért kínáló lámpatesteket ugyanazok a vesszőt mintázó, függőleges nappali fények tagolják, mint amiket az utóbbi időben bemutatott többi BMW-nél is láthattunk.
Hátul teljesen új a zárófény, a hátsó szélvédőt légterelő perem szegélyezi, és megjelent itt is a kontrasztos tetőlemez divatja. Az M Sport optikai csomag módosított első lökhárítót, valamint diffúzort imitáló hátsó lökhárítóbetétet kap, de látható kipufogóvégből csak az M135 xDrive-ra jutott – igaz, oda rögtön négy darab. A hátsó oldalajtó mögött, a hokiütőszögletben a típust azonosító 1-es számjegyet láthatunk; ezt először az 5-ös széria alkalmazta, és úgy nézzük, szokássá válik.
Az utastérben, az ívelt kijelzőkön a BMW 9.0 kiadású operációs rendszere fut, magával hozva egy sor fejlett digitális, online szolgáltatást. A fedélzeti funkciók többségét digitális parancs (érintőképernyő vagy hangvezérlés) irányítja, beleértve az alapáras digitális klímaberendezést is. A padlókonzolt teljesen átdolgozták. Újak az ülések, a hátsó ülésfelületeket az elsőkhöz méretezték, a csomagtartó 380/1200 literes – a 48 V-os mild hibrid rendszer akkumulátora 80 litert vesz el ebből. A csomagtérfedél motorosan, sőt, kéz nélkül nyitható, ám mindkét funkció feláras. Vontatni 1,3 tonnát tudunk.
A beltér alapkivitelben teljesen bőrmentes, beleértve az M135 xDrive sportmodellt is – bőr is akad bőven, de csak felárért. Szintén opciós a csaknem szabályos négyzet (835 x 845 mm) alakú panoráma-napfénytető, a Harman Kardon hifi és a vezeték nélküli telefontöltő, nem kell viszont pluszpénzt fizetni a hangulatvilágításért.
A motorokat átdolgozták, a 120 és a 120d esetében 48 V-os mild hibrid technológia igyekszik csökkenteni a fogyasztásukat. Az új BMW 1 az első olyan szériája a márkának, ahol a benzines modellek típusjelzéséből hiányzik az i betű – ez mostantól csak a villanymotoros modelleket jelzi.
Bevezetéskor kettő benzines és kettő dízelmotorral lesz kapható a BMW 1, még az év vége előtt további két benzinmotor érkezik. A mostaniaknál alapfelszerelés a hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó, a kormányra szerelt váltófül opciós, összkerékhajtást csak a csúcsmodell kínál.
A belépő benzines modell, a BMW 120 háromhengeres, másfél literes motort kapott, a többiekben kétliteres, négyhengeres egységek dolgoznak. A dízelek számos elemét átdolgozták.
Ami a futóművet illeti, az első rugótornyok kitámasztást kaptak, módosították az első kerekek utánfutását, kényelmesebbre cserélték a lengéscsillapítókat, az első és hátsó felfüggesztés számos komponensét módosították, a motorbakoknál speciális zajcsillapítást alkalmaztak.
Hátsókerék-kormányzás nincs, de kérhető adaptív M futómű 8 mm-es ültetéssel és közvetlenebb kormányművel. Újdonság az integrált fékvezérlő rendszer, amely gyorsabb reakciót, pontosabb visszajelzést ad, de kérhetők M Sport fékek is.
Alább a legfontosabb műszaki adatokat találod, ha pedig videón is megnéznéd a megújult BMW 1-est, kattints ide!
Méretek
BMW 120 | BMW 135 xDrive | BMW 118d | BMW 120d | ||
Hosszúság | mm | 4361 | 4361 | 4361 | 4361 |
Szélesség | mm | 1800 | 1800 | 1800 | 1800 |
Magasság | mm | 1459 | 1459 | 1459 | 1459 |
Tengelytáv | mm | 2670 | 2670 | 2670 | 2670 |
Csomagtartó | liter | 300/1120 | 380/1200 | 380/1200 | 300/1120 |
Tömeg, vezetővel | kg | 1500 | 1625 | 1540 | 1570 |
Motor
BMW 120 | BMW 135 xDrive | BMW 118d | BMW 120d | ||
Hengerek száma | 3 | 4 | 4 | 4 | |
Lökettérfogat | cm3 | 1499 | 1998 | 1995 | 1995 |
Max. teljesítmény | kW / LE | 115 / 156 | 221 / 300 | 110 / 150 | 110 / 150 |
Max. forgatónyomaték | Nm | 240 | 400 | 360 | 360 |
48 V villanymotor | |||||
Max. teljesítmény | kW / LE | 15 / 20 | – | – | 15 / 20 |
Max. forgatónyomaték | Nm | 55 | – | – | 55 |
Menetdinamika, fogyasztás
BMW 120 | BMW 135 xDrive | BMW 118d | BMW 120d | ||
Gyorsulás, 0-100 km/óra | mp | 7,8 | 4,9 | 8,3 | 7,9 |
Végsebesség | km/óra | 226 | 250 | 222 | 222 |
Átlagos üzemanyag-fogyasztás | l/100 km | 6,0 – 5,3 | 8,1 – 7,6 | 5,2 – 4,6 | 4,8 – 4,3 |
Átlagos CO2-kibocsátás | g/km | 135 – 121 | 184 – 174 | 136 – 122 | 125 – 112 |