A Hyundai i10-nél (3670 mm) hetvenöt milliméterrel rövidebb, mindössze 3595 mm hosszú a Hyundai Inster, a koreai autógyártó legújabb európai modellje. Ezt annak ellenére pontosan lehet tudni, hogy a cég nem árult el erre vonatkozó adatot, hiszen az Inster valójában a hazai piacon már régóta forgalmazott Casper villanymotorral szerelt változata – egyébként ezt is régóta lehetett tudni, de hivatalosan most először erősítette meg a Hyundai.
A világpremierre a június 28-án induló Busani Autókiállításon kerül sor, de két dolgot addig is megtudtuk a gyártótól.
Az egyik, hogy az Inster nevet az „intimate” (azaz meghitt) és „innovative” (ezt meg érted…) szavakból kovácsolták össze, valamint utal a Casperre is. Na, és még a Velosterre is, tesszük hozzá, bár ennek nem sok értelme van, hiszen teljesen más járműkoncepcióról van szó.
A másik, hogy amilyen kicsi, olyan komoly hajtástechnológiát szerelnek az autóba: a WLTP norma szerinti elektromos hatótávolságot például 355 kilométerben határozták meg, ami egy ekkora autótól valóságos csoda. A hasonló méretű (3740 mm hosszú) Dacia Spring azonos értéke 225 kilométer, míg a Citroën ë-C3 úgy kínál 320 kilométert, hogy 420 mm-rel hosszabb, azaz egy teljes kategóriával nagyobb a Hyundainál!
A néven és a hatótávolságon kívül néhány részletfotót is közzétett a Hyundai. Ezeken a Casperről már ismerős, kerek nappali fény, valamint a Hyundai elektromos modelleire jellemző, pixel-világítás azonosítható.
Az Insterrel együtt egyébként az eredeti modell is villamosodik, azt egyszerűen Casper EV néven fogják forgalmazni Koreában.