Nyilvános töltőhálózatról soha egyetlen más villanyautót nem töltöttek még olyan gyorsan, mint a Lotus Emeyát, állítja a Lotus. Hogy ez valóban így van-e, nem tudjuk ellenőrizni, az viszont bizonyos, hogy egy 400 kW-os nyilvános villámtöltőről 14 perc alatt töltötték 10 százalékról 80 százalékra az akkut egy olyan, többszereplős elemzés keretében, amelyet egy P3 nevű német tanácsadó szervezet végzett el idén.
Tíz vizsgált autóból (Mercedes EQS, BMW i7, Tesla Model Y, Genesis G80, Xpeng G9, Kia EVP, Hyundai Ioniq 6, Nio ET5, BYD Atto 3 és a Lotus Emeya) egyik sem töltött olyan gyorsan, mint a Lotus.
Az Emeya maximális töltési teljesítménye 402 kW volt a teszt során; az átlagos pedig 331 kW volt – a jelentés szerint a többi vizsgált autónak a csúcsteljesítménye sem érte el ezt az értéket.
A Lotus tíz perc alatt 310 kilométerre elegendő energiát tudott felvenni, további tíz perc után pedig már 450 km felett járt a felvett energiával megtehető távolság.
Érdekes egyébként megnézni az elemzésből kiemelt grafikont: csak két olyan típus van, ahol az első és a második tízperces intervallumban ugyanazzal a teljesítménnyel zajlott a töltés. Jellemzően gyors kezdés után lelassult a töltés, kivéve a Genesis G80-ast, amely a 20 perces mérési időtartam második felében gyorsabban töltött, mint kezdetben.