Megismételte a tavalyi győzelmét a Ferrari a 92. Le Mans-i 24 óráson, igaz, ezúttal nem az 51-es, hanem az 50-es számú egységgel győzedelmeskedtek az olaszok. Pedig úgy tűnt, hogy a 23. helyről induló 7-es Toyota kerülhet lépéselőnybe azzal, hogy mindkét gyári 499P bajba került a verseny utolsó két órájában:

  • az 50-es egységnek bő másfél órával a vége előtt kellett megejtenie egy extra bokszkiállást egy nyitva maradt ajtó miatt, azt ugyanis menet közben Miguel Molina nem tudta rögzíteni, továbbá egy lehetséges veszélyes kiengedés miatt is rezgett a léc, de megúszták a büntetést,
  • ellenben az 51-essel, amit meg is büntettek egy koccanás miatt.

Az utolsó kiállások után kialakult, több mint fél perces különbséget látva a Toyota el is engedte a győzelemért folytatott harcot, így arra kérte befejező – és beugró – emberét, José María Lopezt, hogy inkább a biztos második helyet tartsa szem előtt. Ezzel párhuzamosan az 50-es Ferrarinál ki tudták köszörülni a stratégiai hendikepet, amivel

a világ egyik legrangosabbnak tartott versenyén először nyert Antonio Fuoco, Miguel Molina és Nicklas Nielsen triója.

A képre kattintva galéria nyílik:

Vert helyzetből nyerte a Ferrari a Le Mans-i 24 órást 1

A dobogó a 7-es Toyotával, tehát Lopez mellett Nyck de Vriesszel és Kobajasi Kamuival, valamint az 51-es Ferrarival, azaz Antonio Giovinazzi, James Calado és Alessandro Pier Guidi hármasával egészült ki. Ugyanakkor hajszálon múlt a Ferrari kettős dobogója, ugyanis Pier Guidiéktól alig több mint egy másodperccel kapott ki a Penske Motorsport pole-pozíciós egysége, a 6-os Porsche, mely Kevin Estrével, André Lottererrel és Laurens Vanthoorral végül negyedikként ért célba. Hogy mennyire kiélezett küzdelem zajlott a neves gyártók között a Hypercar mezőnyében, jól mutatja, hogy a verseny egyes pontjain a Ferrari és a Toyota mellett a Porsche, de még a Cadillac is esélyesnek tűnt a győzelemre, ráadásul körön belül zárt az első kilenc helyezett, amire 24 óra elteltével korábban még nem volt példa.

A verseny több mint negyedét azonban a biztonsági autó mögött töltötte a mezőny. Robert Kubica idézte elő az első tartósabb megszakítást: a Forma-1-es futamgyőztes lengyel a hetedik óra vége felé közeledve a 83-as számú, „privát” Ferrarival – mely sokáig az élen állt – lekörözés közben lökte ki a Team WRT 15-ös számú BMW-jét, ami akkora erővel találta el a szalagkorlátot, hogy javítani kellett. A Hypercar-kategóriában történt incidens a Raffaele Marciello, Dries Vanthoor és Marco Wittmann alkotta hármas számára az egynapos viadal végét jelentette, míg Kubicáékat később 30 másodperces stop&go-büntetéssel sújtották emiatt.

Még nagyobb fennakadást okozott az eső, mely előbb több kisebb-nagyobb zápor formájában jelentkezett, majd a hajnali-reggeli órákban intenzíven zuhogott, így közel négy és fél órán át – ha nem is állt, de – a biztonsági autó felvezetésével lépésben haladt a verseny, ami csak a 17. órába lépve térhetett vissza a normál kerékvágásba. Egészen addig, amíg a 24 óra legijesztőbb balesete miatt vissza nem kellett térnie a biztonsági autónak: az Indianapolis-kanyarban a gumifalnak vágódva felborult a Heart of Racing autója. A 27-es rajtszámú Aston Martin alaposan összetört, de a Vantage-ből sértetlenül kászálódott ki Daniel Mancinelli.

Az LMP2-kategóriában a United Autosports 22-es számú autóját intették le győztesként Bijoy Garggel, Nolan Siegellel és Oliver Jarvisszel. Az LMGT3 mezőnyében két újonccal nyert a Manthey Racing 91-es rajtszámú Porsche 911-ese, Yasser Shanin és Morris Schuring mellett Richard Lietz volt még a győztes trió tagja.

Vert helyzetből nyerte a Ferrari a Le Mans-i 24 órást 49

Nagyon lesarkítva úgy is fogalmazhatnánk, hogy részben McLaren-siker született az LMP2-ben, hiszen az a United Autosports győzött, melynek a wokingi F1-es istálló ügyvezető igazgatója, Zak Brown a tulajdonosa. (Fotó: Javier Jimenez/DPPI/FIA WEC Media)

Vert helyzetből nyerte a Ferrari a Le Mans-i 24 órást 50

Az LMGT3-ban a Manthey Racing és a Porsche örülhetett. (Fotó: Andrea Diodato/NurPhoto/Getty Images)

Az endurance-világbajnokság (WEC) szezonja négy hét múlva, a Forma-1-es Sao Pauló-i Nagydíjnak is otthont adó Interlagosban folytatódik. Miután a hétvége elején a 2025-ös versenynaptárat is nyilvánosságra hozták, kiderült, hogy jövőre június 14-15-én kell „máskor aludnunk”, a 93. Le Mans-i 24 órás apropóján.

Vert helyzetből nyerte a Ferrari a Le Mans-i 24 órást 51

A 92. Le Mans-i 24 órás végeredménye (Forrás: FIA WEC)