A 92. Le Mans-i 24 órás rajtja, az élen a 6-os Porschével. (Fotó: Javier Jimenez/DPPI/FIA WEC Media)
A 92. Le Mans-i 24 órás rajtja, az élen a 6-os Porschével. (Fotó: Javier Jimenez/DPPI/FIA WEC Media)
Fotó megosztása:
A rajt pillanatát légi bemutató előzte meg – ilyenkor az adott ország trikolórja alap. (Fotó: Javier Jimenez/DPPI/FIA WEC Media)
A rajt pillanatát légi bemutató előzte meg – ilyenkor az adott ország trikolórja alap. (Fotó: Javier Jimenez/DPPI/FIA WEC Media)
Fotó megosztása:
A francia labdarúgás élő legendája, a nemzeti válogatottal világ- és Európa-bajnok, aranylabdás, továbbá játékosként és edzőként is Bajnokok Ligája-győztes Zinédine Zidane adta meg a rajtjelet a 62 autóból, azaz 186 versenyzőből álló mezőnynek. (Fotó: Philippe Nanchino/Eurasia Sport Images/Getty Images)
A francia labdarúgás élő legendája, a nemzeti válogatottal világ- és Európa-bajnok, aranylabdás, továbbá játékosként és edzőként is Bajnokok Ligája-győztes Zinédine Zidane adta meg a rajtjelet a 62 autóból, azaz 186 versenyzőből álló mezőnynek. (Fotó: Philippe Nanchino/Eurasia Sport Images/Getty Images)
Fotó megosztása:
Csakúgy, mint a korábbi években, az idén is többször nehezítette meg a versenyzők dolgát a csapadék a 24 óra folyamán. (Fotó: James Moy Photography/Getty Images)
Csakúgy, mint a korábbi években, az idén is többször nehezítette meg a versenyzők dolgát a csapadék a 24 óra folyamán. (Fotó: James Moy Photography/Getty Images)
Fotó megosztása:
A Porsche-kanyaroknál sem volt a legjobb a látás. (Fotó: James Moy Photography/Getty Images)
A Porsche-kanyaroknál sem volt a legjobb a látás. (Fotó: James Moy Photography/Getty Images)
Fotó megosztása:
Az időjárásnak így hathatós szerepe volt abban, hogy a biztonsági autó gyakori vendég volt a pályán. Többször cserélni kellett a kocsikat, a mezőny előtt töltött 6 óra 54 perc új Le Mans-i rekord – mindemellett több mint 15 percig volt érvényben teljes pályás sárga zászló. (Fotó: James Moy Photography/Getty Images)
Az időjárásnak így hathatós szerepe volt abban, hogy a biztonsági autó gyakori vendég volt a pályán. Többször cserélni kellett a kocsikat, a mezőny előtt töltött 6 óra 54 perc új Le Mans-i rekord – mindemellett több mint 15 percig volt érvényben teljes pályás sárga zászló. (Fotó: James Moy Photography/Getty Images)
Fotó megosztása:
Ígéretesen alakult a 83-as Ferrari számára a Le Mans-i viadal, előbb azonban a Robert Kubicának köszönhető, 30 másodperces stop&go-büntetés hátráltatta az AF Corse "privát" legénységét, mely szűk 4 órával a leintés előtt pedig kénytelen is volt feladni a futamot, miután az egyik bokszkiállásnál sok jót nem sejtető füst szállt fel a 499P-ből. (Fotó: Alessio Morgese/NurPhoto/Getty Images)
Ígéretesen alakult a 83-as Ferrari számára a Le Mans-i viadal, előbb azonban a Robert Kubicának köszönhető, 30 másodperces stop&go-büntetés hátráltatta az AF Corse "privát" legénységét, mely szűk 4 órával a leintés előtt pedig kénytelen is volt feladni a futamot, miután az egyik bokszkiállásnál sok jót nem sejtető füst szállt fel a 499P-ből. (Fotó: Alessio Morgese/NurPhoto/Getty Images)
Fotó megosztása:
A leintésig versenyben maradt egységek átlagosan 27-31 alkalommal járták meg a bokszutcát, igaz, nem minden alkalommal kellett kereket cserélni. (Fotó: James Moy Photography/Getty Images)
A leintésig versenyben maradt egységek átlagosan 27-31 alkalommal járták meg a bokszutcát, igaz, nem minden alkalommal kellett kereket cserélni. (Fotó: James Moy Photography/Getty Images)
Fotó megosztása:
Rezgett a léc, de végül a Ferrarinak meglett az újabb Le Mans-i győzelem. A bokszmunka – egy kinyílt ajtó és egy (majdnem) veszélyes kiengedés képében – közrejátszott abban, hogy ennyire kiélezett volt a küzdelem a leintésig. (Fotó: Charly Lopez/DPPI/Getty Images)
Rezgett a léc, de végül a Ferrarinak meglett az újabb Le Mans-i győzelem. A bokszmunka – egy kinyílt ajtó és egy (majdnem) veszélyes kiengedés képében – közrejátszott abban, hogy ennyire kiélezett volt a küzdelem a leintésig. (Fotó: Charly Lopez/DPPI/Getty Images)
Fotó megosztása:
A Toyota azzal a 7-es géppel volt harcban a győzelemért az utolsó fél óráig, ami a 23. helyről indult. Ha nyertek volna Lopezék, rekordot döntöttek volna a japánok, korábban ugyanis senki sem nyert a 16. helynél hátrébbról indulva a legendás megmérettetésen. (Fotó: Toyota Gazoo Racing)
A Toyota azzal a 7-es géppel volt harcban a győzelemért az utolsó fél óráig, ami a 23. helyről indult. Ha nyertek volna Lopezék, rekordot döntöttek volna a japánok, korábban ugyanis senki sem nyert a 16. helynél hátrébbról indulva a legendás megmérettetésen. (Fotó: Toyota Gazoo Racing)
Fotó megosztása:
Az élről rajtoló 6-os Porsche végül 1,1 másodperccel a dobogóról is lecsúszott. (Fotó: Porsche)
Az élről rajtoló 6-os Porsche végül 1,1 másodperccel a dobogóról is lecsúszott. (Fotó: Porsche)
Fotó megosztása:
Az idei Le Mans-i verseny sötét lova a Cadillac volt. Akár nyerhetett is volna a 2-es autó, végül ötödik lett Earl Bamber, Alex Lynn és Alex Palou hármasa. (Fotó: Charly Lopez/DPPI/FIA WEC Media)
Az idei Le Mans-i verseny sötét lova a Cadillac volt. Akár nyerhetett is volna a 2-es autó, végül ötödik lett Earl Bamber, Alex Lynn és Alex Palou hármasa. (Fotó: Charly Lopez/DPPI/FIA WEC Media)
Fotó megosztása:
Jenson Button tavaly még egy átalakított NASCAR-autóval versenyezhetett Le Mans-ban, az idén egy Porschével ért célba: a Team Jota 38-as számú 963-asa a 9. helyen, közvetlenül a 12-es számú testvéregység mögött zárt. (Fotó: Frederic Timores/Eurasia Sport Images/Getty Images)
Jenson Button tavaly még egy átalakított NASCAR-autóval versenyezhetett Le Mans-ban, az idén egy Porschével ért célba: a Team Jota 38-as számú 963-asa a 9. helyen, közvetlenül a 12-es számú testvéregység mögött zárt. (Fotó: Frederic Timores/Eurasia Sport Images/Getty Images)
Fotó megosztása:
Felülmúlta az előzetes várakozásokat a Lamborghini, mely az egyik autójával, a 63-assal (Mirko Bortolotti, Danyiil Kvjat, Edoardo Mortara) végül a legjobb tízben végzett, míg a 19-es rajtszámú SC63-as (Andrea Caldarelli, Matteo Cairoli, Romain Grosjean) a 13. lett. (Fotó: Alessio Morgese/NurPhoto/Getty Images)
Felülmúlta az előzetes várakozásokat a Lamborghini, mely az egyik autójával, a 63-assal (Mirko Bortolotti, Danyiil Kvjat, Edoardo Mortara) végül a legjobb tízben végzett, míg a 19-es rajtszámú SC63-as (Andrea Caldarelli, Matteo Cairoli, Romain Grosjean) a 13. lett. (Fotó: Alessio Morgese/NurPhoto/Getty Images)
Fotó megosztása:
Valentino Rossiék egysége nem látta meg a kockás zászlót, pedig volt, hogy a kilencszeres világbajnok motorversenyző még vezette is az LMGTE-kategóriát a Le Mans-i bemutatkozásán: a Team WRT 46-os számú BMW-jét a 9. óra elején dobta el Ahmad Al Harthy. (Fotó: Alessio Morgese/NurPhoto)
Valentino Rossiék egysége nem látta meg a kockás zászlót, pedig volt, hogy a kilencszeres világbajnok motorversenyző még vezette is az LMGTE-kategóriát a Le Mans-i bemutatkozásán: a Team WRT 46-os számú BMW-jét a 9. óra elején dobta el Ahmad Al Harthy. (Fotó: Alessio Morgese/NurPhoto)
Fotó megosztása:
A BMW-k ráadásul a Hypercar-géposztályban is hullottak, akár a legyek: a 15-es autó baleset áldozatául esett, míg a 20-es egységet műszaki probléma lehetetlenítette el. (Fotó: BMW)
A BMW-k ráadásul a Hypercar-géposztályban is hullottak, akár a legyek: a 15-es autó baleset áldozatául esett, míg a 20-es egységet műszaki probléma lehetetlenítette el. (Fotó: BMW)
Fotó megosztása:
Keserűen, ráadásul gyorsan végződött az Alpine versenye: a 35-ös és a 36-os autótól, tehát Mick Schumacherék egységétől is még az esti órákban búcsúztunk, körülbelül háromnegyed óra eltéréssel sújtott le mindkét egységre a technika ördöge. Órákkal a kockás zászló előtt már javában csomagolt a csapat. (Fotó: Alessio Morgese/NurPhoto/Getty Images)
Keserűen, ráadásul gyorsan végződött az Alpine versenye: a 35-ös és a 36-os autótól, tehát Mick Schumacherék egységétől is még az esti órákban búcsúztunk, körülbelül háromnegyed óra eltéréssel sújtott le mindkét egységre a technika ördöge. Órákkal a kockás zászló előtt már javában csomagolt a csapat. (Fotó: Alessio Morgese/NurPhoto/Getty Images)
Fotó megosztása:
A másik francia márka, a Peugeot sem jeleskedett: függetlenül attól, hogy az 9X8-ra felkerült a hátsó szárny, nem igazán tudta megközelíteni a legjobb tízet. Nico Müllerhez köthető a Peugeot egyik legemlékezetesebb pillanata, amikor a svájci az éjszaka folyamán a biztonsági autó mögött csúszott ki. (Fotó: Alessio Morgese/NurPhoto/Getty Images)
A másik francia márka, a Peugeot sem jeleskedett: függetlenül attól, hogy az 9X8-ra felkerült a hátsó szárny, nem igazán tudta megközelíteni a legjobb tízet. Nico Müllerhez köthető a Peugeot egyik legemlékezetesebb pillanata, amikor a svájci az éjszaka folyamán a biztonsági autó mögött csúszott ki. (Fotó: Alessio Morgese/NurPhoto/Getty Images)
Fotó megosztása:
Az eredmény alapján az Isotta Fraschini is a "futottak még" kategóriába sorolható, azonban a Hypercar-osztály messze a legszerényebb költségvetésével rendelkező alakulat hiba nélkül teljesítette a 24 órást. Mindezt úgy, hogy az ex-WTCR-es Jean-Karl Vernay legismertebb versenyző a csapatban, és ő is mindössze a második Le Mans-i futamán indult. (Fotó: Philippe Nanchino/Eurasia Sport Images/Getty Images)
Az eredmény alapján az Isotta Fraschini is a "futottak még" kategóriába sorolható, azonban a Hypercar-osztály messze a legszerényebb költségvetésével rendelkező alakulat hiba nélkül teljesítette a 24 órást. Mindezt úgy, hogy az ex-WTCR-es Jean-Karl Vernay legismertebb versenyző a csapatban, és ő is mindössze a második Le Mans-i futamán indult. (Fotó: Philippe Nanchino/Eurasia Sport Images/Getty Images)
Fotó megosztása:
Az alsóbb kategóriákban sem kellett aggódni amiatt, hogy unalomba fullad a verseny. (Fotó: James Moy Photography/Getty Images)
Az alsóbb kategóriákban sem kellett aggódni amiatt, hogy unalomba fullad a verseny. (Fotó: James Moy Photography/Getty Images)
Fotó megosztása:
Nagyon lesarkítva úgy is fogalmazhatnánk, hogy részben McLaren-siker született az LMP2-ben, hiszen az a United Autosports győzött, melynek a wokingi F1-es istálló ügyvezető igazgatója, Zak Brown a tulajdonosa. (Fotó: Javier Jimenez/DPPI/FIA WEC Media)
Nagyon lesarkítva úgy is fogalmazhatnánk, hogy részben McLaren-siker született az LMP2-ben, hiszen az a United Autosports győzött, melynek a wokingi F1-es istálló ügyvezető igazgatója, Zak Brown a tulajdonosa. (Fotó: Javier Jimenez/DPPI/FIA WEC Media)
Fotó megosztása:
Az LMGT3-ban a Manthey Racing és a Porsche örülhetett. (Fotó: Andrea Diodato/NurPhoto/Getty Images)
Az LMGT3-ban a Manthey Racing és a Porsche örülhetett. (Fotó: Andrea Diodato/NurPhoto/Getty Images)
Fotó megosztása:
Borulásával egyértelműen a 27-es Aston Martin mutatta be az idei Le Mans-i verseny legdurvább bukását. Szerencsére a saját lábán szállt ki az autóból Daniel Mancinelli. (Fotó: Bruno Vandevelde/Eurasia Sport Images/Getty Images)
Borulásával egyértelműen a 27-es Aston Martin mutatta be az idei Le Mans-i verseny legdurvább bukását. Szerencsére a saját lábán szállt ki az autóból Daniel Mancinelli. (Fotó: Bruno Vandevelde/Eurasia Sport Images/Getty Images)
Fotó megosztása: