Bővül azoknak a járműveknek a köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni. Az április 30-án kihirdetett új rendelkezések szerint már a mikromobilitási eszközökre is kiterjed a kgfb. A jármű nettó tömege, illetve tervezési sebessége dönti el, hogy szükséges-e rá biztosítást kötni – jelezte közleményében a MABISZ.

Az elektromos hajtású járművekre 25 kg alatt akkor kell biztosítást kötni, ha 25 km/h-nál képesek gyorsabban haladni, ilyenek az elektromos rollerek. A 25 kg-nál nehezebb járművek esetében pedig 14 km/h-t meghaladó tervezési sebességet határoztak meg. A paraméterek ellenőrzése a tulajdonos felelőssége, az új kötelező biztosítást július 16-ig kell megkötni.

A rendszám nélküli járművek esetén – ilyen a roller és a segway – a törvény úgy határoz, hogy a használó is üzembentartónak minősül. A biztosítók egyébként érdekes helyzetbe kerültek, amikor meg kellett határozniuk az ezen eszközökre vonatkozó díjtarifákat. Bár a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló 2009. évi LXII. törvény új rendelkezéseit hónapokkal korábban kihirdették, a vonatkozó minisztériumi rendelet, ami tisztázná, hogy pontosan milyen járművekre kell alkalmazni az új szabályt, a mai napig nem jelent meg.

A biztosítók egy része ezért egyszerűen egyéb kategóriában kezeli ezeket a járműveket, hogy a törvénynek valahogy mégis megfeleljen. Ez a kategória borsosabb díjazású és havonta fizetendő a kfgb-díja. Amint megérkezik a vonatkozó rendelet, a díjak várhatóan változnak.

A Grantis pénzügyi tanácsadó gyűjtése alapján ilyen díjakra lehet jelenleg számítani, óriási a szórás:

Ennyibe kerül a kötelező az elektromos rollerekre 2