Az új Continental GT formatervezői részben az egyedi Bacalar és Batur modellekből merítettek ihletet, részben azonban a jól bevált megoldásokat is megőrizték, így az újonc inkább tűnik erős ráncfelvarrásnak, mint vadonatúj fejlesztésnek.

Hatvanöt éve nem készült ilyen autó 1

Ezzel együtt nem elhanyagolhatók a változások: utoljára az ötvenes évek végén készült ugyanis olyan sorozatgyártású Bentley (Bentley S2, 1959), aminek nem dupla fényszórója volt. Nem valami egyszerű lámpatestet kapott azonban a Continental GT: egyrészt fénysávból rajzoltak neki szemöldököt, másrészt a fényszóró 120 LED-ből áll, amelyeket számítógép vezérel: a mátrix LED-es rendszer a tompított és távolsági világítást egyaránt kiszolgálja, és éles kontúrok helyett finom átmenetekkel sötétít ki egyes területeket a látómezőben, így természetesebb látási élményt kínál.

Hatvanöt éve nem készült ilyen autó 61

A felületek egységesebbek, a vonalak letisztultabbak. Hátul a csomagtér peremén integrált kacsafarok ébreszt leszorítóerőt anélkül, hogy megbontaná a felület egységét. A hátsó lámpatestek formája ismerős, belső szerkezete azonban vadonatúj. A külső megújulását frissen tervezett, 22 colos keréktárcsák teszik teljessé.

Hatvanöt éve nem készült ilyen autó 62

Az utastérben megmaradt a steppelt kárpit gyakorlata, ám vadonatúj a minta, modernebb a kivitelezés. A 20 irányban állítható ülések helyett kérhető a testtartást folyamatosan módosító, ezzel az elgémberedés ellen küzdő wellnessülés, amely mellesleg szükség szerint, automatikusan szabályozza az ülőfelület hőfokát.

Hatvanöt éve nem készült ilyen autó 63

Új a sötét krómcsomag, audiorendszerből háromféle kérhető, 650, 1500 vagy 2200 wattal – utóbbi az első ülésekbe beépített rezgetőmotorokkal erősít rá a mélyhangokra, ahogy az előző modellgenerációban is tette. Szintén örökség, de még régebbi, a műszerfal közepén elhelyezett, elforgatható idom, amelynek egyik lapján 12,3 colos érintőképernyő, egy másikon három analóg óra látható, a harmadikat pedig a műszerfallal azonos fabetét burkolja. A hangulatvilágítás 30 színt kínál lehetőségként.

Hatvanöt éve nem készült ilyen autó 64

Apropó, színek: miközben a Bentley-nél bármilyen árnyalatban kérhetjük az autót, fontosnak látták közölni, hogy új karosszériaszínek jelentek meg a palettán, az egyik például a képeinken is látható élénkzöld.

Lassan rátérünk a lényegre, azaz a hibrid hajtásláncra, de előbb lássuk a digitális technológiákat.

Hatvanöt éve nem készült ilyen autó 65

Tökéletesítettek olyan alapvető funkciókat, mint az okostelefon-szinkronizáció, a klímaberendezés pedig nemcsak hogy ionizátort és részecskeszűrőt kapott, de a navigációs rendszerrel is kommunikál, így például tudja, hogy hol kell belső keringetésre kapcsolni. A klíma a távolból is aktiválható (köszönhetően a nagyfeszültségű elektromos architektúrának), illetve parkolni is tud magától a Bentley, a gazdájának még csak benne sem kell ülnie.

Hatvanöt éve nem készült ilyen autó 66

A jövőben folyamatosan érkeznek az autóba az új funkciók – részben külső, független forrásból származó alkalmazások formájában, részben gyári fejlesztésként. Utóbbiak közé tartozik például az a zöldhullám-előrejelző funkció, ami egyre több észak-amerikai és európai városban működik: az autó az infrastruktúrával kommunikálva (V2X) kideríti, hogy mikor kapcsol zöldre a lámpa, és ehhez igazítja a menetsebességet.

Hatvanöt éve nem készült ilyen autó 67

És akkor tádám: a 4.0 V8-as turbómotorra épülő plug-in hibrid hajtáslánc! A belső égésű komponens 600, a váltóházba integrált villanymotor 190 lóerős, a rendszerteljesítmény 782 lóerő, a kombinált nyomatéki csúcs 1000 Nm.

A 400 V-os akkumulátor bruttó kapacitása 25,9 kWh, a nettó ennek kb. a 85%-a. A kedvező tömegeloszlás érdekében nem középre, hanem a hátsó tengely mögé építették be az akkut. Legfeljebb 140 km/óráig, a gázpedált háromnegyedénél jobban nem lenyomva tisztán elektromos üzemben is lehet közlekedni az autóval, az elektromos hatótávolság akár 81 km.

Hatvanöt éve nem készült ilyen autó 68

Ahogy említettük, most először mutatkozik be a kupéval egy időben a GTC kabrió. A Speed verzió álló helyzetből 3,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebességét 285 km/órában korlátozták (a kupé azonos adatai 3,2 mp, illetve 335 km/óra). A vászontető hétrétegű, és ugyanennyi árnyalatban kérhető. Nyitása 19 másodpercet vesz igénybe, a tető akár 48 km/óra sebességnél is mozgatható.

Az új Continental GT és GTC gyártása az év harmadik negyedévében kezdődik majd.

Hatvanöt éve nem készült ilyen autó 69

Alább egy különleges rekordot nézhetsz meg videón, amint a Bentley Continental GT sebességi rekordot ér el a világ legmélyebben húzódó autós alagútjában.

a videó a hirdetés után indul