Első ízben kap hibrid hajtásláncot a BMW M5 sportszedán. Az alapot az elődből ismert 4.4 V8-as turbómotor adja 585 lóerős csúcsteljesítménnyel és 750 Nm maximális forgatónyomatékkal.
Korábban 600 lóerőt tudott, ám mivel itt külső segítséget is kap, a mérnökök fontosabbnak tartották, hogy egy széles sávban (5600-500/perc) adja le maximális teljesítményét, mint azt, hogy ennek a tartománynak a közepén legyen egy kiugrás. A hibrid komponens egy darab 145 kW-os (197 LE) villanymotort vonultat fel. Ennek névleges forgatónyomatéka 280 Nm, ám egy elő-áttétel révén a sebességváltóba már 450 Nm-rel hajt bele a motor.
Pontosan ugyanez a hajtáslánc dolgozik egyébként a BMW XM Label Red sport-szabadidőjárműben, a BMW M első nagy teljesítményű plug-in hibrid modelljében. Míg azonban ott 748 lóerő a kombinált csúcsteljesítmény, itt beérték 727-tel – a fennmaradó 21 lóerőt talán egy későbbi M5 Competition modell kaphatja majd meg.
A jelenbe visszatérve: az M5-ös tömeg/teljesítmény aránya így is jobb: 4,6 kg jut egy kilowattra, szemben az XM 4,9-es arányszámával. Így aztán a gyorsulási érték is kedvezőbb: míg az XM álló helyzetből 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, az M5-ösnek mindössze 3,5 másodpercre van szüksége ehhez.
Lenyűgöző, csakhogy az elődmodell 540 kilóval (igen, több mint fél tonnával!) volt könnyebb – az új modell menetkész tömege sofőr nélkül is 2435 kg! Így nem meglepő, hogy az előd 4,3 kg /kW tömeg/teljesítményt és 3,4 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást mutathatott fel. Az új hibrid akkor válik verhetetlenné, ha már lendületben van: miután elérte a 100 km/órát, további 7,4 másodpercig tart 200-ra gyorsulni, miközben az előző M5-ösnek 7,7 másodperc kellett ehhez. A végsebesség, ahogy korábban is, 305 km/óra lehet, ha megrendeljünk az M Driver csomagot.
A padlóba beépített akkumulátor nettó 18,6 kWh kapacitású (BMW XM: 25,7 kWh), tölteni 7,4 kW-tal lehet. Az elektromos hatótávolság 67-69 km, akkumulátoros üzemben 140 km/óra a végsebesség. Az M5-höz méltó(nak vélt) hangzásról ilyenkor hanggenerátor gondoskodik; ugyanez azt is jelzi, ha a V8-as mellé becsatlakozik a villanymotor.
Az összkerékhajtás a hátsó tengelyt favorizálja, olyannyira, hogy az első hajtás le is kapcsolható.
A futómű elöl kettős keresztlengőkaros, hátul több lengőkaros. Alapfelszerelés az adaptív csillapítás és az aktív hátsókerék-kormányzás. Elöl 20, hátul 21 colos kerekeket kapunk, a karbon-kerámia fékrendszer feláras, de már a széria kompozit rendszer is két fokozatban állítható fékpedálérzetet kínál.
A menetszabályozó rendszerek, a regeneratív fékhatás erőssége, a rajtautomatika és a többi hasonló funkció szokás szerint a kormánykerékről szabályozható, a vezető két testre szabott beállítást menthet el és hívhat le gombnyomásra.
A menetstabilizáló érzékenysége csökkenthető, sőt, a DSC ki is iktatható. A közúti és sport üzemmód alapértelmezett, a versenypálya (Track mode) az M Drive Professional csomag részeként elérhető; ez köridőmérő stoppert, valamint a hajtóerőt átmenetileg megnövelő Boost Control funkciót is tartalmaz.
A vezetői környezet újratervezett kormánykereket, ívelt dupla kijelzőt és interaktív központi visszajelző sávot kínál. Rendelkezésre áll szénszálas optikai csomag, valamint M Performance kiegészítők széles köre.
Az új BMW M5 gyártása júliusban indul, rendelni novembertől lehet – akkor fogják bemutatni az M5 Touring kombit is!
Kattints ide, ha videón is megnéznéd a vadonatúj hibrid BMW M5-öst!