Hogy fognak az európai vevők elférni egy 2,4 méteres tengelytávú autóban hátul? – kérdezhették sokan joggal, amikor kiderült, hogy a koreai Hyundai Casper villanyautóként érkezik hozzánk.
Nos, mostanra kiderült, hogy sehogy: a kontinentális ugrás során ugyanis a Hyundai 18 centiméterrel megnyújtotta a pöttöm SUV tengelytávját, a teljes hossz pedig 3,6 méterről 3,83-ra (+23 cm) nőtt. Az Inster (így nevezik majd mifelénk a Caspert) így már nem a legkisebb Hyundai Európa útjain, hiszen az i10 csupán 367 centi, ezzel együtt is nagyon apró. Helykínálatát ugyanakkor tekintélyes belmagasság javítja: elöl 1028, hátul 982 mm a távolság az ülőlap és a tetőkárpit között.
Mindezt onnan tudjuk, hogy a június 28-ra időzített világpremier előtt egy nappal, már ma közzétette a modell néhány sarokszámát a Hyundai.
Így az is kiderült, hogy kétféle hajtásláncot szerelnek az autóba: az alapverzióban kisebb az akku és gyengébb a villanymotor, a másikban az akkut és a motort is feljavították. Egyszerűbb, ha táblázatban mutatjuk:
Akkumulátor kapacitása | kWh | 42 | 49 |
Feszültség | V | 266 | 310 |
Csúcsteljesítmény | kW / LE | 71 / 97 | 85 / 115 |
Végsebesség | km/óra | 140 | 150 |
Gyorsulás 0-100 km/óra | mp | 11,7 | 10,6 |
Hatótávolság (WLTP, max.) | km | >300 | 355 |
Tölteni mindkét akkurendszert 11 kW-tal lehet, vagy egyenáramról 120 kW-tal, mely utóbbi esetben 30 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra az akku. A töltést beépített akkufűtő berendezés gyorsíthatja, a fogyasztást hőszivattyús klímaberendezés csökkenti, és V2L funkciót is kapunk, azaz külső fogyasztókat működtethetünk az Insterről.
Eddig sem rossz, de az Inster igazi aduja (ami persze az árképzésnél még visszaüthet, de erről egyelőre nincs információnk), hogy a Hyundai nem minimalizálta a felszereltséget. A hátsó üléssor osztva tologatható, így a csomagtartó szűkös 280 literről tisztességes 351 literre bővíthető.
A vezetői környezet kifejezetten látványos, a műszerfalból kitüremkedő, csaknem vízszintes klímavezérlő panel végében vezeték nélküli telefontöltő üreget találunk, az utas előtt USB-csatlakozók sorakoznak a hangulatvilágítással színezett műszerfalon, az Ioniq modellek megoldását idéző irányválasztó kar a kormányoszlopon van, a műszeregység megint csak a nagyobb típusokból ismert 10,25 colos, digitális panel.
Kérhetünk nyitható panoráma üvegtetőt, kulcs nélküli, okostelefonos nyitást és indítást, valamint olyan, komplett vezetőtámogató csomagot, ami megint csak a márka nagyobb, drágább típusaival veszi fel a versenyt.
Drágábbat írtunk, de valójában fogalmunk sincs, mennyibe fog kerülni az Inster. Azt viszont tudjuk, hogy az alapverziók nyári premierje után, egy még nem pontosított, későbbi időpontban érkezik majd belőle egy robusztus, vagányabb variáns, az Inster Cross.