A General Motors katonai fejlesztésekkel foglalkozó leányvállalata, a GM Defense egyetemi és kormányzati kutató intézetekkel karöltve azt vizsgálja, hogyan viselkednek az autóipari akkumulátor-rendszerek speciális töltési és kisütési helyzetekben, és hogy hazai (azaz észak-amerikai) gyártású energiatároló rendszerek hogyan integrálhatók katonai platformokba.

Villanyautóból építene fegyvert az USA 1

Az Elektromosjármű-akkumulátorok irányított energiájú rendszerekben történő alkalmazásának a kiértékelése (Evaluation of Electric Vehicle Batteries to Enable Directed Energy, EEVBEDE) projekt keretében az irányított energiájú fegyverek (directed-energy weapon, DEW) működtetésére keres optimális megoldást az USA hadügyminisztériuma. Ezek olyan fegyverek, amelyek nem lövedéket juttatnak a célba, hanem nagy mennyiségű, koncentrált energiát. Ez történhet hang- vagy rádióhullám, fény (lézer) vagy szubatomi  részecskék formájában – a lényeg, hogy működtetéséhez értelemszerűen rengeteg energiára van szükség, méghozzá gyorsan hozzáférhető formában.

Villanyautóból építene fegyvert az USA 11

GM Defense ISV gyalogsági szállító jármű. Ha elektromos hajtású volna, akkumulátoráról akár DEW fegyvert is működtethetne a személyzet

A General Motors több éve alkalmazott, méretében és összetételében egyaránt rugalmasan variálható, moduláris Ultium elektromosjármű-platformja alkalmas lehet – vagy alkalmassá tehető – ilyen felhasználási területek kiszolgálására. A nagy különbség, hogy míg a villanyautóban az akkumulátor fokozatosan – legintenzívebb használat mellett is néhány óra alatt – adja le a benne tárolt energiát, egy DEW fegyverben ezt nagyságrendekkel rövidebb idő alatt kell megtennie.

A képeinken látható GM Defense ISV katonai járművek nem elektromos hajtásúak