A General Motors katonai fejlesztésekkel foglalkozó leányvállalata, a GM Defense egyetemi és kormányzati kutató intézetekkel karöltve azt vizsgálja, hogyan viselkednek az autóipari akkumulátor-rendszerek speciális töltési és kisütési helyzetekben, és hogy hazai (azaz észak-amerikai) gyártású energiatároló rendszerek hogyan integrálhatók katonai platformokba.
Az Elektromosjármű-akkumulátorok irányított energiájú rendszerekben történő alkalmazásának a kiértékelése (Evaluation of Electric Vehicle Batteries to Enable Directed Energy, EEVBEDE) projekt keretében az irányított energiájú fegyverek (directed-energy weapon, DEW) működtetésére keres optimális megoldást az USA hadügyminisztériuma. Ezek olyan fegyverek, amelyek nem lövedéket juttatnak a célba, hanem nagy mennyiségű, koncentrált energiát. Ez történhet hang- vagy rádióhullám, fény (lézer) vagy szubatomi részecskék formájában – a lényeg, hogy működtetéséhez értelemszerűen rengeteg energiára van szükség, méghozzá gyorsan hozzáférhető formában.
A General Motors több éve alkalmazott, méretében és összetételében egyaránt rugalmasan variálható, moduláris Ultium elektromosjármű-platformja alkalmas lehet – vagy alkalmassá tehető – ilyen felhasználási területek kiszolgálására. A nagy különbség, hogy míg a villanyautóban az akkumulátor fokozatosan – legintenzívebb használat mellett is néhány óra alatt – adja le a benne tárolt energiát, egy DEW fegyverben ezt nagyságrendekkel rövidebb idő alatt kell megtennie.
A képeinken látható GM Defense ISV katonai járművek nem elektromos hajtásúak