A Goodwood-i Sebességfesztivál Európa egyik legpatinásabb autós rendezvénye, amit az elmúlt években az autógyártók is elkezdtek felfedezni maguknak. A program rangjából adódóan elsősorban prémium márkák időzítik ide premierjeiket, most viszont egy, Európában még jelen sem lévő kínai gyártó hozza el ide első globális modelljét.
A Jaecoo (a szó kiejtésén még dolgozunk, a dzsekó tűnik valószínűnek) érkezésének tényéről korábban már beszámoltunk, de sok mindent nem tudtunk a Chery cégcsoportba tartozó márkáról. Most viszont a premiert megelőző közleményben elárulták például hogy a név a német Jaeger és az angol cool szavak összevonásából született, olyasmit jelent tehát, hogy vagány vadász.
Az is kiderült, hogy a Jaecoo jelmondata a „klasszikusból, a klasszikuson túl”, aminek első hangzásra pont annyi értelme van, mint a vagány vadásznak, de a cég elmagyarázta. Azért vagány vadász, mert terepen és városban, munkában és szabadidőben egyaránt helyt állnak a termékeik, a klasszikus vonal pedig arra utal, hogy több mint egy évtizede gyártanak és fejlesztenek vegyesvállalatban neves nemzetközi terepjáró-gyártókkal (hogy kikkel, azt nem részletezték, ezért aztán úgy gondolják, a legjobbaktól tanultak, de túlnőnek rajtuk.
Ennyit a marketingről, nézzük a tényeket, legalábbis azt a keveset, amit elárultak a jövő héten esedékes premier előtt.
A Jaecoo 7 méreteit tekintve klasszikus kompakt szabadidőjármű: 4500 mm hosszú, 1865 mm széles és 1680 mm magas, tengelytávja 2672 mm. Motorja egy 1,6 literes turbós benzines 145 kW (197 LE) csúcsteljesítménnyel. Ehhez hétfokozatú Getrag duplakuplungos váltó csatlakozik, innen előre vagy mindkét tengelyhez megy ki hajtás. Később plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos változatban is elérhető lesz.
Komoly, 600 mm-es gázlómélységet, 21 fokos első és 29 fokos hátsó terepszöget, 200 mm-es szabad hasmagasságot kapunk. Mindkét tengelyen a részlegesen önzáró differenciálmű hatását szimuláló, elektronikus fékvezérlés segíti az előrejutást; a rendszer 100 ezredmásodperc alatt reagál a tapadási viszonyok megváltozására. A vezető amúgy hétféle üzemmód közül választhat, ezek egy része (homok, sár, hó, offroad) kifejezetten az aszfaltutaktól távol nyer létjogosultságot.
A szögletes külső vonalakra geometrikus lámpatestek és függőleges rácsozatú hűtőmaszk erősít rá, az ajtókilincsek használaton kívül a karosszéria síkjába simulnak. A hátfal teljes szélességét elfoglalja a hátsó lámpatest.
Az utastérben 14,8 colos érintőképernyő, 10,25 colos digitális műszeregység és head-up kijelző kapott helyet, van többszínű hangulatvilágítás, 50W-os vezeték nélküli telefontöltő, nyolchangszórós Sony auriorendszer, panoráma napfénytető és persze egy sor vezetőtámogató és biztonsági funkció, például 540 fokos panoráma kamera rendszer.
A Jaecoo 7 akár 10 légzsákot kínál, karosszériája 80%-an nagy szakítószilárdságú acélból készült, gyártója 7 év vagy 160 ezer km garanciát vállal rá.