A luxuskategóriában egyre ritkábban érik be konfekciómegoldásokkal az ügyfelek, a gyártók pedig egymás után állnak rá arra, hogy egyedi kárpitokkal, dekoranyagokkal, színekkel és szerelvényekkel elégítsék ki a megrendelő kívánságait.

Nem készült még ilyen autó, talán nem is fog többet 1

Tizenhárom év és mintegy háromszáz legyártott autó után még mindig tud újat mutatni a Huayra, a Pagani aktuális hipersportautója. A most bemutatott Epitome – a szó jelentése: mintapéldány – például az első Huayra, amelyet manuális sebességváltóval szereltek. A keresztben beépített, hétfokozatú egységet az Xtrac szállítja, és gyanítjuk, hogy szerkezetében jelentős részben megegyezik azzal a hétfokozatú, robotizált váltóval, amit ugyanők szereltek be az eddig gyártott Huayrák többségébe. A differenciálmű elektronikus vezérlésű, a féltengelyeknél motorsportból származó technológiát alkalmaztak.

Nem készült még ilyen autó, talán nem is fog többet 37

Nem volt még ennyi pedál Pagani Huayrában…

Nemcsak a váltó egyedi, de a felfüggesztés is: miközben a futómű-geometria kiküszöböli a hossz- és keresztirányú dőléseket, a lengéscsillapító aktív, ráadásul kapott egy szuperlágy beállítást. A padlókonzolon elhelyezett gombot megnyomva egyenetlen útfelületen is kényelmesen rugózik az autó; a csillapítás 150 km/óra felett automatikusan visszaáll sportos üzembe.

Az autó mindkét végén extra szerelvényeket találunk. Elöl, a lökhárító két szélén, a légbeömlő kürtők szegélyébe LED-es helyzetjelzőket építettek be; ilyenre eddig nem volt példa.

Nem készült még ilyen autó, talán nem is fog többet 38

Számos ponton módosították az aerodinamikai csomagot, hátul például méretes, fix légterelőt helyeztek el, és miközben meghagyták a jellegzetes, 2×2-es központi kipufogókivezetést, alul, a diffúzorokban is találunk egy-egy extra végcsövet. Az utóbbiak kiiktathatók, így az Epitome vezethető a Huayrától megszokott, jellegzetes hanggal vagy teljesen egyedi hangzással – utóbbi esetben az alsó csövekből kiáramló levegő egyben aerodinamikai szereppel is bír, a diffúzor felületének megfújása révén elősegíti a jármű hasa alatti levegő kiszívását, és így extra leszorítóerőt termel.

Nem készült még ilyen autó, talán nem is fog többet 39

A hétküllős keréktárcsák is egyediek: ezekhez az ügyfél személyes gyűjteményében megtalálható Pagani Imola kupé állt modellt.

A Huayra Epitome megvalósulása epikus léptékű folyamat volt: csak az ügyféllel folytatott megbeszélések, a részletek véglegesítése, a koncepció kidolgozása 9 hónapot vett igénybe, majd további 10 hónapon át tartott, amíg megtervezték az autót, és csak utána jött a gyártási fázis.

Nem készült még ilyen autó, talán nem is fog többet 40

Ami nem változott, az a 6,0 literes, V12-es AMG-erőforrás, amely 6000/perc fordulatszámon 864 lóerőt ad le, maximális forgatónyomatéka 1100 Nm. A végsebességet 350 km/órában korlátozták.