A luxuskategóriában egyre ritkábban érik be konfekciómegoldásokkal az ügyfelek, a gyártók pedig egymás után állnak rá arra, hogy egyedi kárpitokkal, dekoranyagokkal, színekkel és szerelvényekkel elégítsék ki a megrendelő kívánságait.
Tizenhárom év és mintegy háromszáz legyártott autó után még mindig tud újat mutatni a Huayra, a Pagani aktuális hipersportautója. A most bemutatott Epitome – a szó jelentése: mintapéldány – például az első Huayra, amelyet manuális sebességváltóval szereltek. A keresztben beépített, hétfokozatú egységet az Xtrac szállítja, és gyanítjuk, hogy szerkezetében jelentős részben megegyezik azzal a hétfokozatú, robotizált váltóval, amit ugyanők szereltek be az eddig gyártott Huayrák többségébe. A differenciálmű elektronikus vezérlésű, a féltengelyeknél motorsportból származó technológiát alkalmaztak.
Nemcsak a váltó egyedi, de a felfüggesztés is: miközben a futómű-geometria kiküszöböli a hossz- és keresztirányú dőléseket, a lengéscsillapító aktív, ráadásul kapott egy szuperlágy beállítást. A padlókonzolon elhelyezett gombot megnyomva egyenetlen útfelületen is kényelmesen rugózik az autó; a csillapítás 150 km/óra felett automatikusan visszaáll sportos üzembe.
Az autó mindkét végén extra szerelvényeket találunk. Elöl, a lökhárító két szélén, a légbeömlő kürtők szegélyébe LED-es helyzetjelzőket építettek be; ilyenre eddig nem volt példa.
Számos ponton módosították az aerodinamikai csomagot, hátul például méretes, fix légterelőt helyeztek el, és miközben meghagyták a jellegzetes, 2×2-es központi kipufogókivezetést, alul, a diffúzorokban is találunk egy-egy extra végcsövet. Az utóbbiak kiiktathatók, így az Epitome vezethető a Huayrától megszokott, jellegzetes hanggal vagy teljesen egyedi hangzással – utóbbi esetben az alsó csövekből kiáramló levegő egyben aerodinamikai szereppel is bír, a diffúzor felületének megfújása révén elősegíti a jármű hasa alatti levegő kiszívását, és így extra leszorítóerőt termel.
A hétküllős keréktárcsák is egyediek: ezekhez az ügyfél személyes gyűjteményében megtalálható Pagani Imola kupé állt modellt.
A Huayra Epitome megvalósulása epikus léptékű folyamat volt: csak az ügyféllel folytatott megbeszélések, a részletek véglegesítése, a koncepció kidolgozása 9 hónapot vett igénybe, majd további 10 hónapon át tartott, amíg megtervezték az autót, és csak utána jött a gyártási fázis.
Ami nem változott, az a 6,0 literes, V12-es AMG-erőforrás, amely 6000/perc fordulatszámon 864 lóerőt ad le, maximális forgatónyomatéka 1100 Nm. A végsebességet 350 km/órában korlátozták.