A februárban beharangozott Ineos Fusilier a Granedier emissziómentes kisebb testvéreként lépett volna színre 2027-ben. Az akkumulátoros elektromos és plug-in hibrid (pontosabban hatótávolság-növelő generátorral felszerelt elektromos) hajtásláncokkal tervezett, középkategóriás modell bevezetését most bizonytalan időre elnapolták; a döntést a vállalaton kívül eső okokkal indokolták.

Késik az elektromos retró terepjáró 1

Az egyik a belső égésű motorok jövőjét övező bizonytalanság: miközben érdekvédelmi csoportok szeretnék, ha a szintetikus és bioüzemanyagokkal működtetett belső égésű erőforrások hosszú távon fennmaradhatnának, az uniós és brit politika egyes köreiben továbbra is eltökélten él a szándék, hogy 2035-től (az Egyesült Királyságban 2030-tól) betiltsanak minden olyan motort, aminek a működése közvetlen károsanyag-kibocsátással jár.

A másik a tisztán elektromos járművek növekedési ütemének lassulása, ami megkérdőjelezi, hogy tarthatók lesznek-e az autóiparban korábban vázolt középtávú tervek. A késlekedés tényét a Magna International is megerősítette: az ő grazi (Ausztria) üzemükben gyártják a Grenadiert, és a tervek szerint a Fusilier is itt fog készülni.

Késik az elektromos retró terepjáró 9

A Fusilier valamivel rövidebb és kevéssel alacsonyabb lesz, mint a Grenadier. Padlólemezét kifejezetten a nagyfeszültségű hajtóakkumulátor befogadására tervezték, az acél vázszerkezethez alumínium nyílászárókat társítottak.