A Robbe & Berking ezüstműves manufaktúra, amely idén ünnepli 150. születésnapját, 2002 óta működik együtt a Mercedes-Benzzel: ők szállítják a Maybach kivitelekhez az ezüstözött pezsgőspoharakat. Darabszámokat tekintve nem nagy üzlet ez, ám presztízs szempontjából annál fontosabb: az ilyen kollaborációk szoktak aztán megnyitni sokkal lenyűgözőbb projektekhez vezető ajtókat.
Az a projekt, aminek a gyümölcsét a fotókon láthatjuk, valójában két évtizeddel ezelőtt zajlott le. A történet dióhéjban annyi, hogy a Robbe & Berking aktuális ügyvezetője, Oliver Berking 2005-ben rábukkant az akkor már oktatóhajóként nyugdíjas éveit élő, de eredetileg dicsőséges és innovatív sporthajóként évtizedeken át minden lehetséges regattán diadalmas Sphinx 12mR jachtra.
Mivel maga is lelkesen vitorlázik, összefogott néhány barátjával, és három év alatt, az eredeti tervrajzok felhasználásával helyreállították az először 1939-ben, Hamburgban vízre bocsátott vitorlást. Az egyszeri projekt gyorsan vállalkozássá nőtte ki magát, amely ma Robbe & Berking Classics néven veterán fahajók restaurálásával foglalkozik.
A manufaktúra születésnapjára tehát a Sphinx 12mR motívumainak felhasználásával építettek ünnepi S-osztályt a Maybachnál. A hajó felül tengerkék, alul élénkpiros festését valósították meg a nagy limuzinon; a két felületet a hajó fehér vízvonalával harmonizáló fehér metálfényű sáv választja el.
Az utastérből természetesen nem hiányozhatnak a Robbe & Berking perzsgőspoharak, ám a Maybach Manufaktur tervezői nem álltak meg itt.
Szürke öltésekkel varrott fehér Nappa bőrkárpitozás, alumíniumsávokkal díszített diófa betétek határozzák meg a környezetet. Pirossal megvilágított, Maybach feliratú küszöbbetétek, motoros mozgatású hátsó oldalajtók, Burmester audiorendszer és persze pezsgőhűtő is került az autóba, amely már gazdára talált, így a költségekről sem nyilatkozik a cég.
A négykerekű jacht a széria legexkluzívabb hajtásláncát kapta: a Mercedes-Maybach S 680 modell 6,0 literes V12-es motorja 612 lóerő csúcsteljesítményt és 900 Nm maximális forgatónyomatékot biztosít. A váltó a szokásos kilencfokozatú automata, mindkét tengely légrugós, mind a négy kerék hajtott, sőt, felárért kormányozható is; az 547 cm hosszú, menetkészen 2,35 tonnás limuzin 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, végsebességét 250 km/órában korlátozták.