2026-tól mintegy 20 százalékkal olcsóbb akkumulátorokat építhet villanyautóiba a Renault-csoport elektrifikációs tevékenységeit közös fedél alá hozó, idén alapított Ampere márka.

A cégcsoportnál jelenleg alkalmazott nikkel-kobalt mangán (NCM) akkumulátorok mellé felsorakozó lítium-vasfoszfát (LiFePo) technológia nem csak nyersanyagai és gyártási módszere miatt lehet majd olcsóbb, hanem azért, mert egy teljes európai értékláncot teremtenek mögé.

Magyar segítséggel kaphatunk olcsóbb autót 1

Műszaki szempontból fontos újdonság a cell-to-pack felépítés. Ebben a zsákos cellákat közvetlenül építik be az akkucsomagba, nincsenek köztes építőelemek (modulok.) Ez helytakarékosabb elrendezést, azaz nagyobb energiasűrűséget és csekélyebb tömeget eredményez, a gyártás költségeinek lefaragásáról nem is beszélve.

Ezt a technológiát az LG Energy Solution bocsátja az Ampere rendelkezésére, az ő lengyelországi gyáruk szereli össze az akkucsomagokat. A nyersanyagot, azaz a LiFePo cellákat a kínai CATL magyarországi gyára szállítja majd. A Renault-csoport villanyautóban továbbra is megtalálhatók lesznek az NCM akkumulátorok, amelyeket Franciaországban, két helyszínen gyártanak majd.

Magyar segítséggel kaphatunk olcsóbb autót 11

Ezek az új technológiák elvileg 2030-ig biztosítják a Renault és az Alpine márkák villanyautóinak versenyképességét.