Az újrahasznosítás csúcsát érte el a Caterham, amikor a brit királyi légierő (RAF) támogatásával egy leselejtezett katonai helikopter alkatrészeit használták fel egy speciális kivitelű Caterham Seven 360R építéséhez. A munkát az RAF tagjai végezték el, a projekt tehát egyben mérnöki gyakorlatnak is volt tekinthető.
Nemcsak a festésben és a matricázásban igazodtak az XW232 lajstromjelű Puma HC2 helikopterhez, hanem az 1972-ben szolgálatba állított és közel ötven év után leselejtezett légi jármű lemezeit és fém alkatrészeit is felhasználták. A steppelt hangszigetelő bélést az ülések, az ajtópanelek és a padlókonzol burkolásánál hasznosították, az evakuációs protokoll leírását belevarrták a bélésbe.
A műszerfalon a Puma eredeti kapcsolóit találjuk, középen a navigációs órával; a motort pedig ugyanúgy három lépcsőben lehet beindítani, mint a helikoptert. Az akkumulátort egy lőszertartó dobozban helyezték el.
A Puma HC2 közepes méretű helikopter alapvetően csapatok és felszerelés szállítására szolgált, háborús környezetben éppúgy, mint katasztrófaelhárításban vagy humanitárius segélynyújtás során.
Az egyedi autót egy augusztus derekán induló, egy hónapon át tartó aukción fogják elárverezni, a bevételt a szolgálatteljesítés közben megsérült katonák megsegítésére fogják fordítani. Az elgondolás nemes, és az értékéből semmit nem von le, hogy a Ford már két évtizede épít hasonló autókat.
Műszaki adatok
Caterham RAF 360 | Puma HC2 | |
Motor | 2,0 literes szívómotor | 2 x Turbo Makila 1A1 gázturbinás hajtómű |
Teljesítmény | 183 LE | 2 x 1830 LE |
Végsebesség | 209 km/óra | 306 km/óra |
Gyorsulás 0-100 km/óra | 4,8 mp | nincs adat |
Menetkész tömeg | 578 kg | 3615 kg |
Személyzet | 1 fő | 2 v 3. fő |
Szállítókapacitás | 1 utas + 1 kis bőrönd | 16 fő / 12 fő teljes menetfelszerelésben / 2000 kg teher |