A hat hónapja bemutatott Genesis X Gran Berlinetta tanulmányautóból kifejlesztett X Gran Racer VGT csak virtuálisan létezik, fejlesztését viszont a koreai prémium márka sportos fejlesztési programja, a Magma irányította.
Az X Gran Racer VGT legnagyobb erőssége az aktív aerodinamikai csomag: elektonikusan mozgatott lapok szabályozzák a levegő áramlását a karosszéria körül, a teljesen sík fenéklemez csökkenti a légellenállást és javítja a stabilitást.
Emellett hagyományos aero megoldások – nagyméretű elülső kötény, hátsó diffúzor, az első légbeömlőket tagoló légterelők, agresszív küszöb, és persze egy gigantikus hátsó szárny – is segítenek az aszfaltra tapasztani a versenyautót.
A lámpatest dupla fénysávja oldalt folytatódik, majd hátu ismét elindul, optikailag erősítve az áramvonalasság koncepcióját.
Az utastérben radikális ergonómia és lényegre törő, de igényes vezetői környezet fogad. A szerkezeti elemek egyben díszítő szerepet is betöltenek, semmi felesleges tömeggel nem találkozunk.
Párnázatot csak ott találunk, ahol arra valóban szükség van. Utasülés nincs, de a vezető mellett rögzíthető némi rakomány – leginkább a versenyoverall és a sisak.
A kijelző egy digitális panoráma monitor, amely a műszerfal teljes szélességét elfoglalja. Az ökörszarv alakú kormányon kapott helyet az összes elsődleges kezelőszerv.
A hajtáslánc nagy teljesítményű hibrid: a hátratolt V6-os orrmotor 870 lóerőt ad le, az első kerekeket hajtó villanymotor további 670-et tesz hozzá; a maximális rendszernyomaték 1423 Nm.
Ahogy korábban, a Genesis X Gran Racer VGT is bekerül a Gran Turismo konzoljáték garázsába, tényleges megvalósulására egyelőre nem tett utalást a Genesis.