A megújult Peugeot 2008 már réges-rég kapható hazánkban, ferdehátú rokona, a 208 azonban jelentős késéssel érkezett meg hozzánk. Sebaj, hiszen annak idején pont a Stellantis sajátos szőnyegbombázós modellújdonság-stratégiája miatt kissé elsikkadt az egyébként fontos fejlesztés, most viszont van apropónk áttekinteni a változásokat.

Már nálunk is kapható a megújult Peugeot e-208 1

A legfontosabb természetesen az e-2008 új elektromos hajtáslánca: a villanymotor a korábbi 100 helyett 115 kW (156 LE) teljesítményű, az akkumulátor bruttó kapacitása 51 kWh-ra (nettó 48,1 kWh) nőtt, így a WLTP norma szerint mért hatótávolság eléri a 410 kilométert. A gyorstöltés akár 100 kW teljesítményt támogat, váltóáramról legfeljebb 11 kW-tal fogadja az energiát.

Már nálunk is kapható a megújult Peugeot e-208 43

A friss elektromos hajtásláncot teljesen átdolgozott orrkialakítás, valamint első és hátsó fénykarakter kíséri: elöl egy szemfog helyett három karmot rajzol ki oldalanként a nappali világítás, hátul vízszintesre váltott a helyzetjelző rajzolata.

Az utastérben továbbfejlesztett, akár 3D grafikájú műszeregység, vezeték nélküli szoftverfrissítés, és átrendezett középkonzol fogad.

Már nálunk is kapható a megújult Peugeot e-208 44

Az elektromos hajtásláncon kívül egyébként a Peugeot 208 az 1,2 literes benzinmotorra épülő, 48V-os hibrid hajtáslánc 100 és 136 lóerős kivitelével is rendelhető; ezekhez, akár csak a Stellantis többi, ugyanezt a rendszert alkalmazó modelljében, hatfokozatú e-DCS6 duplakuplungos váltó csatlakozik (ebben kapott helyet a villanymotor.) Továbbra is a kínálatban marad az 1,2 literes motor tisztán belső égésű, nem villamosított verziója, de csak 75, illetve 100 lóerős kivitelben – előbbi öt-, utóbbi hatfokozatú kézi váltóval.

Már nálunk is kapható a megújult Peugeot e-208 45