Az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások áldozatául esett, így megszűnik Európában a Mazda MX-5  erősebb, 2,0 literes motorral szelt változatának forgalmazása– tudta meg több Mazda-kereskedőtől a Motor1.com. A hidegindításkori dúsítáa miatt nem teljesíti az előírást.

Európán kívül, így többek között az Egyesült Királyságban továbbra is elérhető marad a negyedik generációs MX-5 2019-ben bemutatott 184 lóerős variánsa, viszont az öreg kontinensen már csak a készleten lévő darabokra lehet lecsapni. 

Kicsinálták a szabályok a legerősebb MX-5-öt 1

Nemrég jelent meg a facelift a MX-5-höz, viszont Európában már ne sokáig keressük a közkedvelt roadster 184 lóerős változatát. (Illusztráció: Mazda)

Ez azt jelenti, hogy a továbbiakban már csak az 1,5 literes hajtáslánccal rendelhetik az európaiak a kétajtós sportkocsit, mind nyitható fém- és vászontetős kivitelben.

Az idén 35 éves Mazda MX-5 legújabb, ráncfelvarrott változatát a Vezess is kipróbálta – az alábbi tesztben eláruljuk, mik a tapasztalataink: