Az idén 120 éves Hispano Suiza a második világháborúig csodálatos luxusautókat gyártott Barcelonában, utána pedig hetven éven át semmit. 2019-ben visszatértek a Carmen elektromos kupéval, abból 2020-ban kiadtak egy növelt teljesítményű, kettő helyett négy villanymotorral hajtott különkiadást, a Carmen Boulogne-t, most pedig itt a Carmen Sagrera.
Az eredeti Carmenből tizennégyet, a két különkiadásból ötöt-ötöt gyárt a cég – kérdés persze, hogy mikor, hiszen ahogy Miguel Suqué cégelnök fogalmazott, „az idei évben készülünk meghódítani olyan kulcsfontosságú piacokat, mint az USA, és befejezzük a Carmen európai homologizációját”, magyarul a huszonnégy autóból valószínűleg még egy sem került forgalomba…
Míg a mezei Carmen 1019, a Carmen Boulogne pedig 1099, a Carmen Sagrera pedig 1115 lóerős. A hátsó kerekeket hajtó négy villanymotor kombinált forgatónyomatéka 1160 Nm. A Carmen Sagrera ugyanúgy 2,6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, mint a Carmen Boulogne.
Tizenhat extra lóerő kedvéért nem konstruáltak volna vadonatúj modellváltozatot, és nem is ez a legfontosabb fejlesztés. Egyrészt az autó vadonatúj akkumulátorcsomagot kapott, amely az eddigi 80 helyett 103 kWh kapacitású, annak ellenére, hogy a külső mérete nem változott – annál inkább a belső tartalma. A módosított kémiai felépítésű, a korábbi 640 helyett 360 cellából álló akku az eredeti 700 helyett 750 V-os hálózatot táplál. A hatótávolság ezzel 400-ról 480 kilométerre nőtt.
A másik újdonság az aerodinamikai csomag, amiről nem sok részletet árulnak el, de nem is kell: a márka címerállatáról, a gólyáról mintázott, osztott hátsó szárny önmagáért beszél. Újak az elülső légbeömlők, valamint a küszöbök is. Az abroncsok egyedi fejlesztésű Michelin Pilot Sport 4 S típusok, oldalfalukat a gólyamotívum mellett a legendás katalán építész, Antoni Gaudí mozaikjainak átirata díszíti.
A futómű a már ismert katonai specifikációjú acélból készült lengőkarokat alkalmazza, állítható rugókkal és lengéscsillapítókkal. A fékek 400 mm-es karbon-kerámia tárcsákat alkalmaznak, a speciális monoblokk nyergek 500 gramm tömegcsökkentést eredményeznek (vélhetően kerekenként). Emellett a fékpedált is átdolgozták, ahogy a kormányművet is, így a Sagrera 5%-kal nagyobb fékerőt biztosít, mint a Carmen Boulogne.