A hét végén debütál Európában a Honda Prelude Concept, a gyártó azonban nemcsak a jól csengő nevet harangozta be, hanem néhány fényképet is közzétett az egykori ikonikus kupé utódjáról.
A Prelude Japánban 1978-ban mutatkozott be, mint az Accord hangolásában és dizájnjában egyaránt sportosabb testvérmodellje.
Egy évvel később Európába is megérkezett az autó, amely aztán öt generáción át vezetett be előremutató technológiai megoldásokat. Utoljára 2001-ben készült Prelude, azaz pont annyi idő telt el a nyugdíjazása óta, amennyi ideig az öt szériát gyártották. Ez azonban nem csökkenti annak a jelentőségét, hogy hamarosan visszatér Európába, méghozzá hibrid hajtáslánccal.
A tanulmányautó, amely a július 11-én induló Goodwoodi Sebességfesztiválon tartja európai premierjét, már tavaly ősszel bemutatkozott Tokióban. Akkor semmit nem árultak el róla azon kívül, hogy belső égésű és elektromos motor egyaránt lesz benne; bízunk benne, hogy egy hét múlva már okosabbak leszünk.
Érdekesség egyébként, hogy a Honda alig valamivel korábban kezdett el hibrideket gyártani, mint hogy kivezette a piacról a Prelude-öt: 1999-ben mutatkozott be az eredeti Insight, 2003-ban a Civic IMA, majd jött a CR-Z, az első Jazz hibrid, az új generációs, három hajtó villanymotort alkalmazó, 581 lóerős NSX.
Ma a márka teljes kínálata villamosított, azaz amelyik típus nem akkumulátoros elektromos, abban hibrid hajtáslánc dolgozik.