Csaknem tíz év telt el azóta, hogy utoljára kabriót épített a Bugatti: a Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse nemcsak irtózatosan drága volt (1,99 millió euró), hanem a világ leggyorsabb nyitott tetős autója is, amely még 2013-ban 408,84 km/órát ért el az anyacég, a VW-konszern Ehra-Lessien-i tesztpályáján.
Hogy a Veyron utódjától, a Chirontól átvett motorral szerelt Mistral ténylegesen milyen gyors lesz, azt ma még nem tudjuk, bár tény, hogy 1200 helyett 1600 lóerővel gazdálkodik, a fejlesztési cél pedig 420 km/óra. Ami bizonyos, hogy sokkal drágább a rekordernél: a 99 darabos széria minden egyes tagját nettó 5 millió euróért adták el jó előre az érdeklődőknek.
A Mistral 2022-es világpremierjekor azt a célt tűzte ki maga elé a gyár, hogy az első autókat már 2024-ben átadhassák tulajdonosuknak. Ezen a célon azóta sem módosított a Bugatti, így praktikus, hogy lassan véget ér a fejlesztést lezáró tesztprogram, utána pedig megkezdődhet a homologizáció és a gyártás.
A törésteszteken már sikeresen átesett az új monocoque vázra épülő Mistral, aerodinamikai csomagját már 2023 őszén jóváhagyták, és az erőátvitel is megfelelt a gyári teszteken.
Most a biztonságot, károsanyag-kibocsátást, tartós igénybevételt és vezethetőséget ellenőrző tesztek zajlanak; a Mistralt ezek során a legváltozatosabb menetkörülmények között vizsgálják. Magashegyi körülmények között és tengerszinten, hidegben és forróságban, nyílt országúton és zsúfolt városban zajlottak a vizsgálatok.
A fotókon szereplő, 2. számú prototípus eddig 32 ezer kilométert tett meg közúton, most további 5 ezret fog tesztpályán – a gyár állítása szerint ez a közel 40 ezer kilométer jelentősen több, mint az újkori Bugattik jellemző futásteljesítménye.
A végére hagyják a legizgalmasabb tesztet: a nagysebességű köröket, amelyek során minden bizonnyal elviszik a végsőkig az autót, így hamarosan kiderülhet, megdönti-e a Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse rekordját a Mistral.