Egyetlen év alatt 41 százalékkal növelte hibrid eladásait a tizennégy márkát tömörítő Stellantis-csoport. Jó érzékkel tovább ütik tehát ezt a vasat, és miközben az idei év végére a már bejelentett újdonságokkal együtt 30 modellre bővítik a cégcsoport hibrid portfolióját, 2026-ra további hat modellt vezetnek be, ezekről egyelőre még nem beszélnek.
A volt FCA (Fiat Chrysler) vonalon az Alfa Romeo (Junior és Tonale), a Fiat (Panda és 600), a Jeep (Avenger, Renegade és Compass), a Lancia (Ypsilon) és a Maserati (Grecale) hordozza jelenleg vagy a közeljövőben a hibrid lobogót; a PSA-ágon a Citroën (C3, C3 AirCross, C4, C4X, C5 AirCross, C5X) a DS (DS 3 és DS 4), az Opel (Corsa, Astra, Astra SportsTourer, Mokka, Frontera, Grandland) és a Peugeot (208, 308, 308 SW, 408, 2008, 3008, 5008) kapott vagy kap hamarosan hibrid hajtásláncot.
A Stellantis a mild hibridekre jellemző kisfeszültségű, 48V-os elektromos architektúrát ötvözi a full hibridekre jellemző vezérléssel, illetve funkcionalitással. A 0,9 kWh kapacitású akkumulátorról hajtott, 21 kW-os villanymotor, amit a hatfokozatú eDCT váltóba integráltak, akár egy kilométeren át képes egyedül mozgatni az autót. Nem ez azonban a fő szerepe: minden elindulásnál, tolatásnál, valamint a városi menetidő 40%-ban képes kizárólag villanymotorral haladni.
Ezek az átmeneti fázisok azonban összeadódnak, és a WLTP-adatok szerint akár 20%-kal csökkentik az üzemanyag-fogyasztást. Apropó, benzin: a belső égésű komponens a cégcsoporton belül gyakran alkalmazott 1,2 literes háromhengeres motor különösen jó termikus hatásfokú, Miller-ciklus szerint üzemelő verziója, több teljesítményszinten.
Idén áprilisban Torinóban átadtak egy új üzemet, ahol évente 600 ezer eDCT váltóművet fognak gyártani a Stellantis-csoport hibrid és plug-in hibrid típusaihoz.