Az Euro NCAP legújabb tesztsorozatán kilenc típust vizsgáltak, ebből hét a maximális öt csillagot érte el, kettő viszont – a vadonatúj Dacia Duster és a szintén frissen bemutatott, új generációs Suzuki Swift – mindössze hármat. Ebben a cikkben a Dacia Duster hiányosságait vesszük sorra, a Suzuki Swiftért kattints ide!
A független járműbiztonsági szervezet így kommentálta az eredményt: „… a legújabb jogszabályok megkövetelik, hogy minden személyautót felszereljenek autonóm vészfékrendszerrel, vészhelyzeti sávtartó rendszerrel, intelligens sebességhatárolóval, és vezető éberség-felügyeleti funkcióval. A Dacia Duster és a Suzuki Swift teljesítik ezeket az elvárásokat, ám ezen felül nem sokat kínálnak, noha az ehhez szükséges technológia be van építve az autókba. Az aktív biztonság terén az Euro NCAP ötcsillagos minősítéshez kapcsolódó elvárásai jelentősen magasabbak, mint amit a törvény előír. Csalódást keltő módon ezeknek az autóknak az utasvédelme csekély ambícióról tanúskodik, hasonlóan szerény színvonalú felnőtt utasvédelemmel. A gyermekek védelme terén a Dacia kisméretű crossovere jobban teljesít, mint a parányi Swift; az utóbbi által kínált védelem bizonyos paraméterekben a kielégítő és a rossz között mozog.”
Dacia Duster (3 csillag)
Az utascella a frontális félátfedéses ütközés során stabil maradt. A vezető és az első utas térde és combcsontja egyaránt jól védett, a gyártó demonstrálni tudta, hogy mérettől és üléshelyzettől függetlenül azonos a védelem szintje. A vezető mellkasának a védelme gyenge volt. Ütközés esetén a Duster viszonylag kíméletes a másik járművel.
A teljes átfedéses frontális ütközés során az elöl ülők mellkasa kielégítő védelmet élvezett, oldalirányból minden testrész jól védett. Az oszlopnak ütközés során maximális teljesítményt nyújtott a Dacia.
Oldalirányú ütközés esetén az autó nem nyújt védelmet a vezető eldőlése, illetve az elöl ülők fejének összekoccanása ellen, ami pontlevonást eredményezett, a modell oldalirányú védelme így összességében rossz.
A fejtámaszok elöl és hátul hatékonyan óvnak az ostorcsapán nyaksérülés ellen.
A Duster vészhívó rendszere (eCall) hatékonyan működik. A vízbe esett autóból könnyen lehet menekülni, és másodlagos ütközést megelőző fékvezérlő rendszer is van.
A gyermek utasok védelme minden korosztály számára, minden ütközési típusnál jó, egyedül a 10 éves gyereket szimuláló bábu nyakrésze mutatott megfelelő védelmet frontális ütközésnél. Az első utaslégzsák kiiktatható, a tájékoztatás hatékony. A Duster nem rendelkezik gyermek jelenlétét érzékelő rendszerrel. A gyermekülések beszerelése problémamentes.
Gázoláskor a legtöbb terület, ahová a gyalogos vagy kerékpáros feje csapódhat, jól vagy megfelelően véd, kivéve a szélvédő töve, illetve a két szélvédőoszlop, amelyek rossz eredményt mutattak. A csípő védelme rossz, a Dacia nem szerzett pontot. A combcsont jól védett, a térd és a sípcsont védelme nem egyenletes, de összességében jó. A Duster automata vészfékező rendszere a gyalogosokra elfogadhatóan, a kerékpárosokra jól reagált. Nincs olyan rendszer, ami megakadályozná, hogy rányissuk az ajtót a közeledő kerékpárosra. A motorosokkal szemben jól véd minden rendszer.
A vezetőtámogató rendszerek terén összességében megfelelően teljesített a Dacia. Hiba, hogy nincs a hátsó ülés foglaltságát érzékelő rendszer, ami így nulla pontot eredményezett. Viszont hatékony a sávelhagyást gátló rendszer, a sebességkorlátozást felismerő rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a vezető manuálisan igazodjon az aktuális korlátozáshoz.