Az Euro NCAP legújabb tesztsorozatán kilenc típust vizsgáltak, ebből hét a maximális öt csillagot érte el, kettő viszont – a vadonatúj Dacia Duster és a szintén frissen bemutatott, új generációs Suzuki Swift – mindössze hármat. Ebben a cikkben a Suzuki Swift hiányosságait vesszük sorra, a Dacia Dusterért kattints ide!
A független járműbiztonsági szervezet így kommentálta az eredményt: „…a legújabb jogszabályok megkövetelik, hogy minden személyautót felszereljenek autonóm vészfékrendszerrel, vészhelyzeti sávtartó rendszerrel, intelligens sebességhatárolóval és vezető éberségfelügyeleti funkcióval. A Dacia Duster és a Suzuki Swift teljesítik ezeket az elvárásokat, ám ezen felül nem sokat kínálnak, noha az ehhez szükséges technológia be van építve az autókba. Az aktív biztonság terén az Euro NCAP ötcsillagos minősítéshez kapcsolódó elvárásai jelentősen magasabbak, mint amit a törvény előír. Csalódást keltő módon ezeknek az autóknak az utasvédelme csekély ambícióról tanúskodik, hasonlóan szerény színvonalú felnőtt-utasvédelemmel. A gyermekek védelme terén a Dacia kis méretű crossovere jobban teljesít, mint a parányi Swift; az utóbbi által kínált védelem bizonyos paraméterekben a kielégítő és a rossz között mozog.”
Suzuki Swift (3 csillag)
Az utascella a frontális félátfedéses ütközés során stabil maradt. A vezető és az első utas térde és combcsontja egyaránt jól védett, bár mérettől és üléshelyzettől függően a műszerfal sérülésveszélyt jelentett ezekre a testrészekre; a gyártó nem tudta demonstrálni, hogy ilyen helyzetekben azonos védelmi szintet élveznek az utasok. A vezető mellkasának a védelme gyenge, az utasé kielégítő volt. Ütközés esetén a Suzuki Swift viszonylag kíméletes a másik járművel.
A teljes átfedéses frontális ütközés során az elöl ülők mellkasa kielégítő védelmet élvezett, oldalirányból ugyanez az érték megfelelő volt, míg más testrészek jól védettek. Az oszlopnak ütközés során maximális teljesítményt nyújtott a Suzuki.
Oldalirányú ütközés esetén az autó nem nyújt védelmet a vezető eldőlése, illetve az elöl ülők fejének összekoccanása ellen, ami pontlevonást eredményezett, a modell oldalirányú védelme így összességében rossz. A fejtámaszok elöl és hátul hatékonyan óvnak az ostorcsapás nyaksérülés ellen.
A Swift vészhívó rendszere (eCall) nem elégítette ki az Euro NCAP összes elvárását. A vízbe esett autóból könnyen lehet menekülni, nincs viszont másodlagos ütközést megelőző fékvezérlő rendszer.
A gyermek utasok védelme nem tökéletes, a 10 éves gyereket szimuláló bábu rossz, a 6 éves gyenge eredményt ért el, oldalirányból a mellkas védelme rossz, a nyaké gyenge. Az első utaslégzsák kiiktatható, a tájékoztatás hatékony. A Swift nem rendelkezik gyermek jelenlétét érzékelő rendszerrel. A gyermekülések beszerelése problémamentes.
Gázoláskor a legtöbb terület, ahová a gyalogos vagy kerékpáros feje csapódhat, jól vagy megfelelően véd. A csípő védelme jó, a combcsont, a térd és a sípcsont védelme nem egyenletes, de összességében jó. A Suzuki automata vészfékező rendszere a gyalogosokra elfogadhatóan, a kerékpárosokra jól reagált. Nincs olyan rendszer, ami megakadályozná, hogy rányissuk az ajtót a közeledő kerékpárosra. A motorosokkal szemben jól véd minden rendszer.
A vezetőtámogató rendszerek terén hiányosságokkal, de összességében jól teljesített a Swift. Hiba, hogy nincs a hátsó ülés foglaltságát érzékelő rendszer, viszont hatékony a sávelhagyást gátló rendszer, a sebességkorlátozást felismerő rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a vezető manuálisan igazodjon az aktuális korlátozáshoz.