Az egykor luxusmárkák vezető formatervezőjeként dolgozó Ian Callum ma különleges projektekkel, kis szériás munkákkal, egyedi elgondolásokkal hívja fel magára a figyelmet. Ezen belül kiemelt helyet kapnak nála azok a munkák, amelyekben régi legendákat értelmez újra a modern igények és lehetőségek figyelembevételével. 2019-ben így született meg az Aston Martin Vanquish átirata, most pedig a 355 by Evoluto, amely során a brit szupersportkocsinál is átfogóbb módosításokat eszközölnek a Ferrari 355-ösön.

Ferrarinak látszó tárgy, ami jobb az eredetinél 1

Az egész úgy indul, hogy az ügyfél hoz egy 355-öst – de jobb, ha igyekszik, mert legfeljebb ötvenöt átépítést vállal Callum és csapata.

Első lépésként atomjaira szedik szét az autót, mindent megtisztítanak, ellenőriznek, megerősítenek, majd jöhet az újraépítés.

Ferrarinak látszó tárgy, ami jobb az eredetinél 57

Különleges eljárás a carbon fusing, amelynek során a vázszerkezet és a futómű kritikus elemeit szénszálas kompozit rétegekkel erősítik meg. Ennek eredményeként, no meg a szénszálas karosszériapanelek alkalmazásának köszönhetően 23 százalékkal nő a karosszéria torziós szilárdsága, miközben a tömeg sem száll el: a projektben kitűzött célérték 1250 kg.

Egy Ferrari-motorhoz hozzányúlni szinte istenkáromlás, de az Evoluto Automobili ezt is bevállalta. A V8-as szívómotor több mint 200 alkatrészét újítják fel vagy cserélik le, így robbanékonyabb, erősebb és főleg megbízhatóbb lesz az erőforrás.

Ferrarinak látszó tárgy, ami jobb az eredetinél 58

Új a motorvezérlés és a szelepvezérlés, a gyújtást hengerenként szabályozzák, ami a fenti előnyök mellett a fogyasztást is mérsékli. A nagyobb átmérőjű szívószelepeken át több levegő áramlik át, ami javítja az égés hatásfokát. Csökkentek a rezgések, a motor csúcsteljesítménye eléri a 420 lóerőt, maximális fordulatszáma 8500/perc.

Mindez persze kutyafülét sem érne, ha a motor elveszítené jellegzetes orgánumát. A könnyített titán kipufogórendszer kialakításánál azonban nemcsak az optimális gázáramlásnak szenteltek kiemelt figyelmet, hanem a hangzásnak is.

Ferrarinak látszó tárgy, ami jobb az eredetinél 59

A hatfokozatú, kézi váltó pontosabban kapcsolható, a fékeket a Brembo szállítja, felárért karbon kerámia tárcsák is kérhetők. Az egyedi tervezésű keréktárcsákra Michelin Pilot Sport 4S abroncsokat szerelnek. A nyomtávot kiszélesítik.

A megbízhatóság javításának kulcsfontosságú eleme az elektromos hálózat újrahúzása, az elektronikai architektúra modernizálása.

Ferrarinak látszó tárgy, ami jobb az eredetinél 60

Bár az autó egyértelműen felismerhető, valójában szinte minden külső elemét újratervezték. Elöl nagyobbak a légbeömlők, módosították a légterelő idomokat, és bár a bukólámpák természetesen megmaradtak, bennük modern LED-es fényforrásokat találunk. A tükrök áramvonalasabbak, a külső kilincsek az ajtók síkjába simulnak.

Mindössze 55 darab készül majd a 355 by Evoluto kupéból, az ügyfelek nem csupán teljes mértékben igényeikhez szabott autót, hanem a legmagasabb szintű vevőszolgáltatást is kapnak az egyelőre nem kommunikált pénzükért cserében.

Ferrarinak látszó tárgy, ami jobb az eredetinél 61