Közvetlen elődjénél 5,64 másodperccel jobb időt futott a Nürburgring Nordschleifén a tavaly év végén leleplezett új Porsche Panamera. Bár ezzel távolról sem a legfürgébb szedán a márka kínálatában (az a Taycan Turbo GT), ha ragaszkodunk a belső égésű motor jelenlétéhez, egyetlen más négyajtós modellel sem mehetünk körbe ennél rövidebb idő alatt a 20 kilométeres versenypályán.
A 7:24.17 másodperces köridőt Lars Kern gyári tesztpilóta futotta meg a Panamera egy előszériás példányával. Az utóbbi években ő kergette végig az összes Porschét a Nürburgringen, így az eltérések nem az emberi tényezőből fakadnak.
Herr Kern az előző Panamerával ugyanitt 7 perc 29,81 másodpercet regisztrált, ami 5,64 másodperces deficitet jelent.
A modellváltásnál javult az aerodinamika és a hajtáslánc teljesítménye, de a lényeg mégis az aktív futómű. Ez utóbbi oldaldőlés és bólintás nélkül intézi a terhelésváltásokat, így kanyarban stabilabban, kezesebben viselkedik az autó. Ebből az új Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok is kivették a részüket.
A szériafelszereltségen kívül a rekordkísérletre fogott autót felszerelték az opciós karbon aerodinamikai csomaggal. Ez csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt. Felárért sem rendelhető, de a Nürburgring szabályzata előírta a versenyülést és a bukókeretet. Ezek értelemszerűen nem állnak majd az ügyfelek rendelkezésére.
Az új Porsche Panamera Turbo E-Hybrid 4.0 V8-as motorját alapvetően átdolgozták az elődmodellhez képest. A rendszerteljesítmény 500 kW (680 LE), a kombinált forgatónyomatéki csúcs 930 Nm. Ezek az értékek 3,2 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást és 315 km/óra végsebességet tesznek lehetővé.
A Panamera rekord köre még nincs fenn a Porsche YouTube-csatornáján, addig is nézd meg a Taycan félelmetes futását.