Mesterséges intelligenciára épülő, a felhasználóhoz igazodó 3D-s avatárra várja ügyfeleit a Volkswagen kifejezetten progresszív vevőkörnek szánt almárkájának, az ID.UNYX-nak az első típusa, amely az egyszerűség kedvéért nem kapott külön nevet: szimplán ID.UNYX-ként fut.
Nem csak névből nem kapott sajátot egyébként, hanem dizájnból és technikából sem: a tavasszal beharangozott ID.UNYX valójában egy kívül finoman, belül alaposan átdolgozott Cupra Tavascan. Mégsem másolatról van szó, annál faramucibb a történet.
Európai gyártókapacitás híján ugyanis maga a Tavascan is Kínában készül. Sőt, már eleve úgy építették fel a Volkswagen és a JAC (Jianghuai Automobile Group) vegyesvállalatának az üzemét a 61 millió lakosú Anhuj tartomány fővárosában, Hofejben (Hefei), hogy tudták: két különböző néven, két különböző kontinensre fogják itt gyártani az elektromos terepkupét.
Az ID.UNYX először egy 210 kW-os (286 LE), egy villanymotoros hajtáslánccal lesz elérhető, a nettó 77 kWh kapacitású akkumulátorral 621 kilométeres hatótávolság érhető el (ez a kínai szabvány szerint értendő – Európában, WLTP-norma szerint 568 kilométer a Cupra Tavascan hatótávolsága). Később jelenik meg a kínai kínálatban a 250 kW (340 LE) összteljesítményű, két villanymotoros, összkerékhajtású variáns.
A VW ID.UNYX márka felhasználói újdonsága a fent említett 3D avatár, ami arcot ad a digitális, interaktív kezelőfelületnek. Az avatár megjelenése és hangja alkalmazásból testre szabható, a mesterséges intelligenciát alkalmazó rendszer akár beszélgetésre is felkérhető.
A következő kettő évben négy további ID.UNYX modell érkezik; nem tudni, hogy ezeknek lesz-e európai megfelelője. A márka különlegessége egyébként az aranyszínű Volkswagen-embléma: a belső tér számos pontján is alkalmazott szín a minőségre, megbízhatóságra és biztonságra utal.