Alávágott versenytársainak az Audi: míg a BMW-nél 48 000 eurótól vehetünk elektromos személyautót (iX1 eDrive20), a Mercedes-Benz legolcsóbb EV modellje (EQA 250) 50 777 eurónál indul Németországban, a frissen beharangozott Audi Q4 35 e-tron 45 600 eurós induló árral csábít. (Az Audinak a cikk írásának pillanatában még nincs magyar ára, ezért adtuk meg a németországi árakat, amelyek átszámolva 19,2, 20,3, illetve 18,2 millió forint körüli összeget adnak ki.)
Audi Q4 35 e-tron | BMW iX1 eDrive20 | Mercedes-Benz EQA 250 | ||
Max. teljesítmény | kW / LE | 125 / 170 | 150 / 204 | 140 / 190 |
Max. forgatónyomaték | Nm | 310 | 250 | 385 |
Akkumulátor kapacitás, nettó | kWh | 52 | 64,8 | 66,5 |
Mx. töltőteljesítmény AC / DC | kW | 11 / 145 | 11 / 130 | 11 / 100 |
Töltési idő, 10-80% | perc | 25 | 29 | 32 |
Hatótávolság | km | 355 | 430 – 474 | 526 |
Gyorsulás 0-100 km/óra | mp | 9,0 | 8,6 | 8,6 |
Végsebesség | km/óra | 160 | 170 | 160 |
A műszaki adatok böngészéséből azonnal kiderül, miből adódik az árelőny: az Audi (amely Sportback karosszériával 2000 euróval / 800 ezer forinttal drágább, de még így is a BMW alatt marad) a legkisebb akkumulátort, a leggyengébb villanymotort, és a legrövidebb szabványos hatótávolságot kínálja a trióból (a Sportback hatótávolsága 365 km.)
A bruttó 55, nettó 52 kWh kapacitású akkumulátor ugyanakkor versenyképes töltési teljesítményt és ezzel gyors tölthetőséget kínál. Egyenáramú állomásról optimális esetben 10 perc alatt 125 kilométerre (Sportback: 130 km) elegendő energiát vehetünk fel.
A Q4 35 e-tron bevezetésére időzíti az Audi a teljes Q4 e-tron széria technológiai tartalmi megújítását: idén júliustól új multimédiás kezelőfelületet kapnak az autók. A kibővített alkalmazás-választék mellett frissítették a navigációs rendszer tudását (elsősorban az akkumulátor töltéséhez és töltöttségéhez kapcsolódó útvonaltervezési funkciókkal), az okostelefon-integrációhoz nem kell kábel, és ahogy korábban már megírtuk, megjelenik az Audik fedélzetén a ChatGPT, ami leegyszerűsíti a hangvezérlés folyamatát.
Az Audi új belépő villanymodellje piactól függően eltérő felszereltséget kaphat, de alapértelmezésben a fent említett infotainment csomag, a 10,25 colos digitális műszeregység és a fűthető első ülések is szériatartozékok, míg a kulcs nélküli nyitás és indítás megrendelése esetén érintés nélkül nyitható és csukható a motoros csomagtérajtó is.