Alig néhány nap telt el azóta, hogy megtudtuk: egy Porsche Panamera a leggyorsabb belső égésű motoros luxusszedán a Nürburgringen. A modell pontos részleteit akkor még titokban tartotta a Porsche, ám most elárulták: a Panamera Turbo S E-Hybrid volt az, a széria 782 lóerő csúcsteljesítményű, 1000 Nm-es plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt csúcsverziója. Ezek a számok pontosan megegyeznek a Bentley Continental GT új PHEV erőforrásának adataival, ami nem meglepő, hiszen ugyanarról a 4.0 V8-as benzinmotorra épülő egységről van szó.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
A hardver megegyezik egyébként a Panamera Turbo E-Hybrid hajtásláncával is, de ott „csupán” 500 kW-ra, azaz 680 lóerőre, 930 Nm-re hangolták, az újonc viszont a legerősebb Panamera, amely valaha sorozatgyártásban készült a Porschénál. A benzinmotor önmagában 599 lóerős, a váltóházba integrált, azzal közös hűtőkörre kötött villanymotor ugyanúgy 140 kW (190 LE) csúcsteljesítményre képes, mint az S nélküli Turbo E-Hybridben. A félelmetes hajtáslánc 2,9 másodperc alatt gyorsítja 0-100 km/órára az autót, a végsebesség 325 km/óra. Az azonos nevű elődmodell 102 lóerővel volt gyengébb, fél másodperccel lomhább, és nem gyorsult tovább 300 km/óránál.
Az új Panamera Turbo S E-Hybrid bruttó 25,9 kWh kapacitású akkujával (45% az elődmodellhez képest) akár 88 városi kilométert tud megtenni tisztán elektromos üzemben. A 11 kW-os fedélzeti töltővel 2 óra 39 perc alatt tölthető 100%-ra a teljesen lemerült akku (persze sem teljesen lemeríteni, sem teljesen feltölteni nem szerencsés a villanyautókat, de ez már egy másik kérdés.)
A Turbo S E-Hybrid sárga vagy neonzöld színű féknyereggel szerelt karbon kerámia fékrendszert, 21 colos, központi anyás keréktárcsát, valamint a kizárólag a két Turbo modellhez rendelhető Turbonite külső és belső színvilágot kínál. Opcióként az az aerodinamikai csomag is kérhető hozzá, amivel a cikkünk elején említett rekord kört futotta a Nürburgringen, és amely 200 km/órával extra 60 kg-mal nyomja le az autót az aszfaltra. Szintén rendelhető extra a kifejezetten ehhez a modellhez kifejlesztett Michelin Pilot Sport Cup 2 sportabroncs.
A Panamera Turbo S E-Hybrid aktív kanyarstabilizátor funkciót is betöltő lengéscsillapítókat alkalmaz, valamint hátsó kerekei is kormányozottak.
Porsche Panamera GTS
Bár a legerősebb Panamera tartja az új körrekordot a Nürburgringen, mégsem ez a széria sportfelelőse, hanem a Gran Turismo Sport, röviden Panamera GTS. A korábbi 480 helyett 500 lóerős, nyolchengeres turbómotor könnyedén elforog 6000/perc fölé, az autó 3,8 másodperc alatt szökken 0-100 km/órára, a szériakivitelű sportkipufogó hörgésétől kísérve. A végsebesség 302 km/óra.
A kétkamrás légrugózás különösen sportos hangolást kapott, a futóművet 10 mm-rel leültették, a kanyarstabilizátorok feszesebbek, miközben a rugóelőfeszítést lágyabban hagyták. A hajtott kerekek között elektronikus vezérlésű differenciálzár osztja el aktívan a nyomatékot.
Megjelenésében sötétített lámpatestek, GTS logók, piros féknyergek, valamint alapfelszerelésként alkalmazott, matt fekete idomokat tartalmazó optikai sportcsomag segít azonosítani a modellváltozatot. A kipufogó végcsövek itt is sötét bronzszínűek, mint a Panamera Turbo S E-Hybrid esetében, a 21 colos keréktárcsákat központi anya rögzíti.
Az utastérben mindent az a szintetikus nyersbőr, a Race-Tex borít, amivel a Panamera Turbo S E-Hybrid tetőkárpitozásán találkozunk. A belső színvilág piros vagy szürke, de kérhető matt karbon belső kivitel is. A Bose audio a Turbo S E-Hybridből sem hiányzik, viszont csak a GTS ad alapáron Sport Chrono csomagot. Ami viszont felárért sincs a Gran Turismóhoz, az a nyújtott tengelytávú Executive verzió, szemben a Panamera Turbo S E-Hybriddel, ami piactól függően elérhető extra hátsó lábtérrel.
A németországi bruttó árak a következőképpen alakulnak: a Panamera Turbo S E-Hybrid rövid tengelytávval € 229 400 (91,7 millió Ft), hosszúval € 240 700 (96,3 millió Ft), míg a Panamera GTS 165 300 eurónál (66,1 milló Ft) indul.