A Lexus még az év elején mutatta be azt a tanulmányautót, amely a Toyota GR Yaris turbómotorját és összkerékhajtását társította az LBX városi szabadidőjármű egyéb komponenseivel.

A furcsa öszvér kavart némi vihart, de különösebben senki nem élte bele magát az ötletbe, mert hiszen hogyan is lehetne olyan őrült egy prémium-autógyártó, hogy pont a legkisebb típusát vadítsa meg egy közútra szabadított rali-versenyautó hajtásláncával?

Már gyártják a 300 lóerős városi Lexust 1

Nos, így: a Lexus július derekán elkezdte értékesíteni a tanulmányból véglegesített szériamodellt, amely az egykori koncepciójármű nevét is megörökölte. A Lexus LBX Morizo RR persze ugyanúgy eltávolodott a szelíd alapmodelltől, mint a GR Yaris: a Tojoda Akio egykori cégelnök személyes részvételével fejlesztett modellhez egyedi műszaki alapokat hoztak létre (és mivel  az ő hagyományos versenyzői beceneve/álneve a Morizo, ezt az autóra is ráakasztották).

Ennek része az a világelsőnek mondott REDS lengéscsillapító rendszer, amely az első alsó keresztlengőkarokhoz kapcsolódva csillapítás közben is fokozott kezességet, pontos irányíthatóságot tesz lehetővé. További módosításokat is eszközöltek, amelyek többek között a rezgés- és zajcsillapítást erősítik.

Már gyártják a 300 lóerős városi Lexust 65

Ahogy a megújult GR Yaris, az LBX Morizo RR is kérhető nyolcfokozatú automata váltóval és hatfokozatú, intelligens kézi kapcsolású erőátvitellel – ez utóbbi merőben szokatlan ötlet a prémiumkategóriában, érdeklődve várjuk, hogy lesz-e bárki, aki ezzel rendeli meg Lexusát – ennyi erővel GR Yarist is kérhetne.

Egyediek a lökhárítók, a 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsák, a festett kerékívtoldatok, valamint a szintén színezett küszöbtoldatok.

Már gyártják a 300 lóerős városi Lexust 66

Az utastérben sokkal kevesebb a változás, mint amit például a GR Yarisnál láthatunk: csak a sportülések és a fém pedálbetétek teremtenek egyedi hangulatot.

A Morizo RR modellváltozatból készül egy limitált kiadás is, a Bespoke Build, amely többek között sárga féknyergeket kínál, és amelynek példányait lottósorsolás keretében kaparinthatják meg az érdeklődők.

Már gyártják a 300 lóerős városi Lexust 67

A Lexus LBX Morizo RR 15 mm-rel szélesebb, 10-zel alacsonyabb a hibrid alapverziónál. Tömege automata váltóval 1470 kg, kézivel 1440. A 306 lóerős, 400 Nm-es motor 5,2 mp alatt gyorsítja 0-100 km/órára.