A Porsche megkezdte a negyedik generációs Cayenne közúti tesztprogramját. A típus a Volkswagen-csoport prémiummárkáinak (Porsche, Audi) 800 V-os PPE (prémium elektromos platform) padlólemezére épül, és egészen mostanáig úgy tudtuk, hogy kizárólag villanymotoros kivitelben lehet majd megvásárolni.

A cég azonban a gyári kémfotók közzétételével együtt arról is beszámolt, hogy a fejlesztési tervekben belső égésű motorok és hibrid hajtásláncok is szerepelnek.

Ritkán látott trükkel marad a V8-as Porsche 1

„Az évtized közepén tisztán elektromos modellként debütál majd a negyedik generációs Cayenne, ugyanakkor ügyfeleink a 2030-as években is szabadon választhatnak majd nagy teljesítményű hibrid és belső égésű motorokat” – mondta Oliver Blume vezérigazgató.

A Porsche egyébként az új, elektromos Cayenne bevezetésével nem törli a programból a jelenlegi, harmadik kiadást, sőt, továbbfejleszti azt, és párhuzamosan kínálja mindkét típust. Ennek során kiemelt prioritásként kezelik, hogy a V8-as motort a szigorodó emissziós normákhoz igazítsák, és életben tarthassák.

Ritkán látott trükkel marad a V8-as Porsche 11

Elképzelhető tehát, hogy így jön ki a matek, azaz két konstrukció fut majd párhuzamosan, azonos néven – nagyjából úgy, ahogy pl. számos amerikai gyártó vagy éppen a MINI elektromos és benzinmotoros típusánál.