Miután a cégcsoport nettó bevétele 49 százalékot zuhant 2024 első félévében, Carlos Tavares vezérigazgató készen áll arra, hogy kiadja az útját azoknak a márkáknak, amelyek veszteséget termelnek.
A cégvezető hangsúlyozta, hogy a csoport összes márkája értékes számukra, és jelenleg mindegyik nyereséges, ám amennyiben teljesítményük visszaesik, már nem kezelik tabu témaként a kérdést, hogy bezárják vagy eladják azokat. 2021-ben, amikor a Fiat Chrysler csoport és a PSA csoport összeolvadásával létrejött a konszern, még azt hangsúlyozták, hogy mind a tizennégy márkának stabil a jövője (ma már tizenöt márkáról beszél a cég, miután 21%-os tulajdonrészre tettek szert a kínai Leapmotor mikrovillanyautó-gyártóban.)
A Stellantis nem közli márkánkénti bontásban a csoport pénzügyi teljesítményét, így kívülállóként nem lehet pontosan tudni, hogy melyik hogyan teljesít. A Maserati az egyetlen, amelynek a féléves pénzügyi jelentéséből kiderül, hogy 82 millió eurós (32,8 milliárd Ft) veszteséggel zárta az év első hat hónapját.
Független elemzők szerint ezért ez lehet az első márka, amelyen túlad a Stellantis, míg más, kisebb márkák a bezárást kockáztathatják, amennyiben teljesítményük nem járul hozzá érdemi mértékben a csoport eladásaihoz.
Egészen más a helyzet a Stellantis észak-amerikai teljesítményével, ahol néhány termékcsoport (pickupok és terepjárók) biztosítják a cégcsoport jövedelmezőségét, ám emellett is komoly veszteségeket könyvelt el a vállalat, köszönhetően az átgondolatlan termékportfoliónak és a kíméletlen árversenynek. A konszernnek itt a felhalmozódott raktárkészletek jelentik a legnagyobb problémát.