A 48V-os elektromos komponenshez nem nyúlt, a belső égésű motort azonban alaposan átdolgozta a német Manhart, amikor a Mercedes-AMG mild hibrid terepkupéját, a GLE 63 S 4Matic+ Coupét vették kezelésbe.
A 612 lóerős 4.0 V8-as motoron turbót, vezérlést és kipufogót cseréltek, az eredmény kerek 800 lóerő, azaz 30 százalékos növekmény. Ehhez jön még hozzá az elektromos komponens 22 lóereje, amivel azonban nem foglalkozott a Manhart, az maradt a gyári értéken.
A benzinmotor maximális forgatónyomatéka 850-ről kerek 1000 Nm-re emelkedett. A GER 800 típus menetdinamikai adatait nem közli a Manhart, de gyanítjuk, valamelyest javult az alapmodell 3,8 másodperces gyorsulási értéke 0-ról 100 km/órára.
A motortuning mellett a széria légrugózásba is belenyúltak: a szabad hasmagasságot 30 mm-rel csökkentették, a kerekeket 23 colosra cserélték. A féknyergeket sárgára festették, a rikító szín a matt sötétzöld karosszérián és a fekete beltérben is megjelenik kontrasztos tónusként.